hlava motoru

úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odpovědět
Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

hlava motoru

Příspěvek od T-pack » sob 06. led 2018 20:05:38

Měl bych dotaz - či připomínku k Worrymu.Netuším,zdali se nemýlím,ale nemáš náhodou hlavu E 31 ?Vzpomínám si,jak jsi řešil ty vybrané písty.Připadne mi,zdali ten tvůj motor někdo netunil pro zvýšení výkonu a nedal tam i zmíněnou hlavu. Ta podle mého názoru nepatři na motor ročníku 73,ale na motory první serie. Tohle by Ti určitě poradil W.guy . Ten tomu rozumí více. Pro ilustraci uvádím tabulku

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: hlava motoru

Příspěvek od W.Guy » ned 07. led 2018 1:26:34

Pár 240Z-motorů jsem už otevřel a vždycky tam byly písty vybrané. Placaté s výřezem na ventil měl jenom jeden, a to byl aftermarket. Motor z jedničky se mi do ruky zatím nedostal, ale to přijde během několika týdnů.
Hlavy si nepamatuji. A zdaleka neni E31 stejná jako E31. Stejně jako 2 kusy E 88 nemusí být totožné (třeba některé 260z maj výřezy na vstřiky... :D). Žlutí v tom mají pěkný bordel, neplatí tam žádné pravidlo. A to i když pominu fakt, že za 40 let se s vozem mohlo dít cokoliv, včetně výměny motoru za to, co bylo zrovna po ruce...

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: hlava motoru

Příspěvek od worrycz » stř 10. led 2018 16:18:09

Jestli mam hlavu E31 bohuzel nevim - ale co vim po dnesku je, ze tu hlavu mam deravou :roll: Volali mi motorari, at se prijedu podivat. Takze jak jsem mel to podivnou "houbu" okolo termostatu co vyzirala i hlinik okolo, tak u hlavy to vyzrala tak dokonale, ze tam byla dirka skrz. Typci hlavu natlakovali a hned to objevili.
Ale pry je to pohoda, ze se to da opravit. Tak jim tedy verim ;)
Přílohy

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: hlava motoru

Příspěvek od T-pack » stř 10. led 2018 16:57:45

Ten typ hlavy je myšlen tak,že dle lit. a info odborníků každá určitá hlava nejen,že má své místo,ale i vytváří i různé komprese.Jinak označení hlavy je přímo viditelné na vnější straně odlitku.
Osobně jsem měl právě na E 31,strhané závity na třech svíčkách,jak to amík utahoval.Připadne mi,že oproti E88 je to daleko měkčí materiál,takže snad to nebude dělat neplechu při vyvaření.

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: hlava motoru

Příspěvek od worrycz » stř 10. led 2018 17:17:41

Tak jsem nasel v archivu fotku a na hlave mam oznaceni E31...

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: hlava motoru

Příspěvek od W.Guy » čtv 11. led 2018 1:00:32

Vyvařování hlav je průser. 40 let starej hliník dvojnásob. Dle hlavařů je to tak, že některé hlavy jdou, jiné ne, byť jsou ze stejného auta, stejného roku, stejného typu... Jj, tohle je klasická hliníková koroze. A vzhledem k tomu, že je to ve vodě, tak by to zvládnul zalepit i hloupej dvousložkovej epoxid. Ale je to prasárna. Tohle vypadá jako když tam někdo nalil špatný druh nemrzky. nebo tam nebyla vůbec. :D

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: hlava motoru

Příspěvek od W.Guy » sob 24. úno 2018 21:46:59

Update.
V jedničce jsem našel placatý písty bez vybrání...

Odpovědět