T-pack - 240Z (1970)
Re: T-pack - 240Z (1970)
Jinak právě při projektování a konstrukci vzpěr jsem vycházel z toho,že samotná vzpěra mezi předními podběhy plní svou funkci pouze částečně a teprve konstrukce tzv. trianglu tuto funkci velmi umocní.Při projíždění vebu mne bohužel velmi vadí to,že každý z výrobců má konec trianglu zachycen pouze za držák zámku kapoty,což nezaručuje vůbec žádnou tuhost,tudíž je to k ničemu a pouze na efekt.Je třeba,aby vzpěry byly pevně uchyceny,či opřeny o stěnu motoru nejlépe v nějakém vyztuženém místě.Pravda zrovna 240Z moc možností nemá,proto jsem konstrukci zvolil tak,aby nejen,že byla ukotvena na stěně v místě prolisu a zadní výztuhy,ale pro rozložení tlaku jsem zvolil co největší plochu.
Co je velmi důležité,že všechna ramena mají možnost štelování,protože žádné auto není úplně stejné. Zadní část je zase koncipována tak,aby držáky vzpěry zrovna nahradily to šílené plastové víčko,které je stejně většinou poškozené a pekelně drahé.Zde by šlo taktéž pro zvýšení tuhosti aplikovat šikmou vzpěru do podlahy kufru,ale tady to dle mého není tak nutné jako v přední části a hlavně by to nebylo moc estetické.Pro zjednodušení konstrukce ohledně nastavování je to koncipováno tak,že tahle část se přímo svrtá na vozidle.
Co je velmi důležité,že všechna ramena mají možnost štelování,protože žádné auto není úplně stejné. Zadní část je zase koncipována tak,aby držáky vzpěry zrovna nahradily to šílené plastové víčko,které je stejně většinou poškozené a pekelně drahé.Zde by šlo taktéž pro zvýšení tuhosti aplikovat šikmou vzpěru do podlahy kufru,ale tady to dle mého není tak nutné jako v přední části a hlavně by to nebylo moc estetické.Pro zjednodušení konstrukce ohledně nastavování je to koncipováno tak,že tahle část se přímo svrtá na vozidle.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Pavle, prosím tě mám dva dotazy, jestli mohu.
Jakou máš v 240 baterku? 12V, Ah, A a velikost?
Mohl by jsi tady zveřejnit fotku jak máš baterku uchycenou k podstavci na baterii? Dole rámeček a nahoře třmen?
Díky moc
Jakou máš v 240 baterku? 12V, Ah, A a velikost?
Mohl by jsi tady zveřejnit fotku jak máš baterku uchycenou k podstavci na baterii? Dole rámeček a nahoře třmen?
Díky moc
Re: T-pack - 240Z (1970)
Baterka je předepsána 12V , 50Ah .
https://www.walmart.com/ip/EverStart-Ma ... 4/28275656 , nebo u nás https://www.pneumatiky-brno.cz/autobate ... gJcOfD_BwE.
Jinak tady je trošku povídání o bateriích do Dacoušů - http://woodworkerb.com/home/datsun-240z ... ery-cable/
Osobně jsem ovšem namontoval odpojovač baterie přímo na kontaktu a to z hlediska bezpečnosti a hlavně vybíjení.Když jsem ji nechal zapnutou,tak jsem ji měl za tři týdny vyšťavenou.(jestli hodinky,nebo nějaký jiný odběr - netuším).
Jinak fotku samozřejmě mohu dát,jen musím nafotit.
Osobně jsem si s baterkou nedělal žádnou hlavu.Když jsem tenkrát dovezl toho modrouše,tak jsem již měl rozdělaného toho prvního - zeleného a neměl jsem žádné ambice zpojízdnit tohohle druhého.Chtěl jsem jen pro zjištění funkčnosti zajistit nějaký zdroj energie.Zašel jsem tedy na vrakoviště a koupil baterii. No a ona je tam dodnes. Jelikož zástavbový prostor je uzpůsoben na poměrně vysokou baterii,tak jsem samozřejmě spíchnul podložku,abych ji mohl bezpečně ukotvit na místo k tomu určené.Na připevnění jsou použity standartní upínací prvky,co se běžně prodávají.Tzn. spodní plastová vanička s hadičkou,upínací šroub a vrchní objímka.
Zatím jsem nehledal baterie větší konstrukční výšky.To budu hledat,až budu potřebovat.Ale z dostupných informací je mi známo,že dnes jsou konstrukčně nejblíže původním baterie tzv. skupiny 24.Zde jeden informační odkaz - Jinak tady je trošku povídání o bateriích do Dacoušů - http://woodworkerb.com/home/datsun-240z ... ery-cable/
Osobně jsem ovšem namontoval odpojovač baterie přímo na kontaktu a to z hlediska bezpečnosti a hlavně vybíjení.Když jsem ji nechal zapnutou,tak jsem ji měl za tři týdny vyšťavenou.(jestli hodinky,nebo nějaký jiný odběr - netuším).
Jinak fotku samozřejmě mohu dát,jen musím nafotit.
Naposledy upravil(a) T-pack dne pon 15. čer 2020 14:34:12, celkem upraveno 1 x.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Díky Pavle. Fotku dělat nemusíš. Mám k baterii ten horní rámeček, takže zbytek si dodělám. Kupovat ty držáky nebudu. O odpojovači jsem uvažoval, protože vždycky něco z baterie žere.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Kterak rovná dosedací plocha výfukových svodů ve skutečnosti rovná není. Těch 5 desetin jsem brousil s přestávkami ohledně schlazení skoro hodinu.Dá se říci,že těsnění to vymezí,ale když to je již venku - proč to nesrovnat.
Re: T-pack - 240Z (1970)
A zde ještě po odrezení a s povrchovou úpavou.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
To jsou ty moje svody ??
Re: T-pack - 240Z (1970)
Ano,již srovnány, povrchově upraveny a nachystány do budoucna na instalaci.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Dnes uskutečněna další z drobných věcí.Jedná se o box schránky spolujezdce.Když mi došel z USA,tak jsem byl tak naštvaný na kvalitu zpracování,že jsem se rozhodl vyrobit na zbylá auta svépomocí.Nejprve bylo třeba měřit,kreslit,předělávat ..... a vyrobit model.
Poté promyslet technologii výroby.Sehnal jsem černou lepenku (již nevím kde - skleroza) a přišel zásadní problém.Ohnout ji jako papír se ukázalo jako zbožné přání.Tedy další stupeň - vyrobit ohýbačku. Ještě že mám vždy pár kusů dřeva po ruce.
Další problém je nastříhat tu tuhou lepenku obyč.núžkami.Zatím jinou technologii hledat nebudu,těch pár kusů nějak zvládnu.Ohýbačka funguje,tudíž další problém nastal,když jsem nějak pozapomněl,že obyčejná sponkovačka asi fungovat nebude.Štěstí se na mne usmálo a na Bazoši jsem sehnal sešívačku na krabice.
No a výsledek na sebe nenechal dlouho čekat.Chvíle napětí a ještě větší trpělivosti se vyplatila.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
Ted uz to jenom prekreslit do CADu a rozjet seriovou vyrobu
Ta ohybacka “ze zbytku” je zase totalni ulet.. Perfektni prace.
Ta ohybacka “ze zbytku” je zase totalni ulet.. Perfektni prace.