T-pack - 240Z (1970)
Re: T-pack - 240Z (1970)
Před nedávnem jsem dával foto rozložené převodovky pro vozy první serie - F4W71A. Teď tedy přidám pro úplnost rozloženou nejčastěji používanou převodovku u našich vozů - a to čtyřkvalt - F4W71B. Uvádím nejčastěji,poněvadž "evropské" 240Z s pětikvalty jsou spíše vzácností.
Ještě jsem zapomněl přidat foto samotného AL odlitku.
Naposledy upravil(a) T-pack dne ned 07. čer 2020 18:11:15, celkem upraveno 2 x.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tady je ke koupi, zpátečkové ozubené kolo.Pokud sháníš.
https://nissan.epc-data.com/laurel/hc31 ... 203/32282/
https://nissan.epc-data.com/laurel/hc31 ... 203/32282/
Re: T-pack - 240Z (1970)
Moc děkuji za snahu pomoci.Jde o to,že ozubené kolo zpátečky,které uvádíš se týká převodovky FS5W71B . Je moje chyba,že jsem neuvedl,že sháním kolečka zpětného chodu na F4W71A,což je převodovka čtyřstupňová na první serii vozů.Pokud by jsi náhodou našel i na tuhle převodovku,budu velmi rád.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Dnes "rychlá akce". Před testací jsem objevil vůli v uchycení řízení,tak proběhla rychlá oprava.No a když se to již vytáhlo,tak není od věci to trošku zrepásnout.
Jinak taková Škoda Felicie je dobrý pomocník.Její manžety krásně pasují na kulové čepy řízení a ze stejného vozu gumové dorazy spojovačky stabilizátoru.Re: T-pack - 240Z (1970)
Již od té doby,co mám Dacouše sháním do něj rádio.Vypadá,že s přibývajícím časem se mi sen o zaplnění díry v palubce stále více vzdaluje.Ceny pro mne nepochopitelné.
Každopádně není od věci tu díru alespoň nějak smysluplně zaplnit.Což takhle přihrádka na mobil.
Přitom poslouchat ho stejně nikdy nebudu.Jen z hlediska kompletnosti a originality prostě stále doufám,že snad někdy......Každopádně není od věci tu díru alespoň nějak smysluplně zaplnit.Což takhle přihrádka na mobil.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tak tedy za me...skvely napad i provedeni
Re: T-pack - 240Z (1970)
Děkuji,dle mého spíše z nouze ctnost.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Při vyvařování karoserie si nešlo nevšimnout její "papírové" tuhosti,kterou umocňovaly i tovární sváry.(Zřejmě si strejček v japonsku před svařováním dal trošku více saké). Proto padlo ihned rozhodnutí ohledně vzpěr mezi podběhy pro zvýšení tuhosti. Po projití různých příspěvků na netu a shlédnutí fotografií těchto komponent vykrystalizoval tvar a provedení.Nelíbí se mi v motorovém prostoru pouze vzpěra mezi podběhy,protože daleko větší tuhost zajišťuje provedení do trianglu.Nuže nastalo měření a výroba překližkových modelů pro zjištění optimálního tvaru.Jako materiál jsem zvolil letecký dural,do kterého mi v nástrojárně vyfrézovali pár odlehčení a uchycení.Nejhorší bylo vyřešit ohyb,poněvadž za studena okamžitě polotovar prasknul.On je sice ten dural pevný,ale velmi křehký.Každopádně po nahřátí to již vyšlo.Zadní vzpěra,jelikož je rovná,tak tam to bylo v pohodě. Pravda v konečném výsledku přínosnost tohoto řešení stejně nedokážu zhodnotit.Prostě se mi to tam tak nějak pasovalo.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Pavle, ty jsi datsuňácký mág (-: Ty si vyrobíš všechno co neseženeš. Ta přihrádka je geniální. Poznal jsi na jízdě, že se zlepšila tuhost karoserie s těmi vzpěrami?
Re: T-pack - 240Z (1970)
Děkuji,ale takhle bych to rozhodně neviděl.Místo té přihrádky bych tam raději viděl to rádio.Osobně by mi stačila věrná atrapa.Měl jsem tam dříve kus krycího plechu,ale nelíbilo se mi to,takže ta přihrádka to alespoň trošku opticky (i funkčně) vylepšuje.Co se týče těch vzpěr podběhů,tak jak jsem již dříve uvedl.Čistě z technického hlediska se tímto rozhodně karoserie vyztuží.O kolik,to je již otázka.Jelikož na modráka jsem to nainstaloval ihned od začátku,tak vlastně nedokážu popsat,o kolik došlo k zvýšení tuhosti oproti normálu.To dokážu popsat,až dám do kupy toho druhého,kterého renovuji.Můj osobní názor je ten,že při běžném ježdění (jako že s tím většina z nás bude jezdit naprosto pohodově - vždyť je to veterán) člověk nepozná rozdíl.Ten by se projevil při sportovní jízdě,či zápolení.Takže jestli je to přínos,či nikoliv musí zvážit každý sám. Pro mne to přínos je,poněvadž vím,že ta tuhost i když ji nevyužiji tam je rozhodně větší.Hlavně když vidím,jaká ta karoserie je papírová.Jak jsem uvedl - prostě mi to tam nějak pasuje.Předpokládám,že příští rok budu moci podat detailnější informace.To již budu mít srovnání.
Naposledy upravil(a) T-pack dne sob 13. čer 2020 14:34:35, celkem upraveno 1 x.