T-pack - 240Z (1970)
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
A me se to nepovedlo takhle rozpadnout ! Krasna prace..
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tak převodovka,kterou jsem rozložil během hodiny opět složena.Již ne za hodinu ale za osm hodin.Jak to již bývá dle Murphyho zákonů po celkem úspěšném sesazení všech komponent na své místo a úspěšného odzkoušení se na mne smála z rohu stolu zbylá segrovka.Po asi půlhodinovém hledání v počítači odkud může být jsem to místo objevil.A myslel jsem,že mne trefí. V tu chvíli jsem si jel koupit další půllitr piva a jal se znovu celou převodovku rozebrat.Ta malá potvora patřila do vnitřní části segmentu u synchronů, takže všechna kolečka,ložiska,synchrony ........No každopádně taková rozborka a sborka ničemu neuškodí.Na vojně jsme to dělali třeba do zblbnutí.
Bohužel jsem se jen ujistil,že předchozí majitel se k vozu nechoval moc slušně.Na ozubeném kole zpátečky jsou očesané zuby a to dost záhadným způsobem,protože otočit to nejde,takže budu shánět nové soukolí zpátečky.Zatím to při slušném zacházení vydrží.
Jediný problém na který jsem narazil bylo najít dvě ze čtyř malých kuliček,které se vykutálely z příruby převodovky.Mělo to ale nespornou výhodu.Uklidil jsem alespoň dílnu.
Naposledy upravil(a) T-pack dne pon 11. kvě 2020 19:09:42, celkem upraveno 2 x.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Stahovák k instalaci silentbloků vzpěr přední nápravy.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Převodovka zpět na svém místě současně s repasem,či výměnou některých silentbloků.Spojka bohužel již originál není,ale je ve velmi dobrém stavu.
Zároveň vyměněny křížky na kardanu,který jsem pro jistotu nechal vyvážit. Amík se na tomhle vozidle podepsal opravdu zodpovědně.Každopádně konečně řadím bez nutného dvojího šlapání spojky.Přitom synchrony jsem nedával jiné,poněvadž se mi zdály dobré,jen jsem je prohodil.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Jinak se také musím pochlubit výfukem od Seanna.
Naposledy upravil(a) T-pack dne ned 03. kvě 2020 18:51:04, celkem upraveno 1 x.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Když jsem u toho výfuku,tak jsem udělal lehký facelift svého starého výfuku na modrouši.Jelikož ten původní byl již shnilý a děravý a nechtěl jsem z hlediska budoucí renovace vozu zatím řešit nákup drahého výfukového systému,tak jsem vybral v tuningovém obchodě tlumič vhodných parametrů a nainstaloval jsem ho na vůz.Výsledek mne přímo uchvátil.Zvuk přímo úžasný a hlavně tlumič konstrukčně stejný jako ten od Seanna.S instalací jsem se vlezl do dvou a půl tisíce korun.(samozřejmě bez mé práce).Byla nutná ještě redukce trubky z 45 na 60mm.Jediné co jsem musel upravit byla koncovka,která měla průměr 100 mm,což by byl problém.Tak jsem ji prostě uřízl,u kamoše jsme našli kus nerezové trubky pr.70mm a navařil mi ji tam.Za relativně pár korun mám dokonalý efekt a nemusel jsem kromě shnilého tlumiče měnit nic jiného.
Jinak ještě pro zajímavost pokud by někoho zajímala konstrukce originálního tlumiče výfuku tak přikládám foto.V zadní části foto je rezonátor.(taktéž originál jen z jiného vozu).
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
Radost pohledet ! Krom toho vyfuku mne zaujala trcici hadice odvetrani nadrze - neni pripojena ??
- Přílohy
-
- 121ADA63-B53F-47A3-AA76-BBFF9E6BCA7F.jpeg (400.92 KiB) Zobrazeno 5963 x
Re: T-pack - 240Z (1970)
Spíše jsem myslel,že dostanu vynadáno za ta rezavá ramena načež jsem chtěl kontrovat,že teprve čekají s celým vozem na renovaci.Na tu trčící hadici je jednoduchá odpověd´. Bylo to foceno primárně ohledně výfuku ještě před konečným dostrojením.O cca hodinu později to tam již nebylo.Konec byl strávený a rozpraskaný,tak jsem ho zaříznul.(Ještě doplňuji,že tohle je vůz první serie a alespoň ten můj odvětrání nádrže nemá.Pouze expanzky a tudíž je hadice svedena ne do nádrže,ale ven na silnici). A ještě výsledek repase převodovky - zatím se zdá,že vše dopadlo dobře.Konečně řadím jako v normálním osobáku a ne jak v náklaďáku.Zřejmě i spojka byla špatně usazena (místo přesných kolíků tam amík narval kulatinu a to dost hrubým způsobem),protože teď jde vše krásně hladce.Jen ještě při renovaci vymezím na minimum vůle v přechodu řadící páky na táhlo.Bude se přesněji řadit.Rozhodně to stálo za to. Teď ještě poslední fáze - a to brzdy.To auto prostě nebrzdí,ať dělám,co dělám.Je tam vyměněno a zrepasováno úplně všechno kromě trubek,které jsou opravdu v pohodě.Není součástky,na kterou bych nešáhnul a stejně to nebrzdí (nebo brzdí,ale málo).
Re: T-pack - 240Z (1970)
Když jsem již v těch repasech převodovek tak pro názornost.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
Seriova repase je mazec ! Pravda, kdyz uz se to dela na jedne, proc to neudelat na vsech. Mas to paradni