Jiri74 - 280Z (1977)
Jiri74 - 280Z (1977)
Zdravím všechny milovníky Ztek, moc díky za toto fórum, které už cca půl roku sleduju. Již pár měsíců jsem šťastným majitelem Ztka, sice toho "ošklivějšího" s masivními nárazníky tj. 280Z, ale jaksi situace mi až tak nedovolila pořídit si vysněnou klasiku 240Z. Na ní snad dojde třeba někdy v budoucnu . Zpátky však k Zrzkovi (tak mu prozatim říkám viz foto). Je to model 77 (vyroben 12/76), exteriér i interiér hnědý. Bohužel už má udělaný druhý lak, ale aspoň v původním odstínu, i když po americku, tedy ne moc dobře, slušně řečeno. Motor běží, auto jezdí, v interiéru klasické stopy stáří (popraskaná palubka, přečalouněné spodní části sedáků ne zcela odpovídající barvou koženky... ale to prozatím mému zadku nevadí ). Auťák je v automatu, nakonec jsem i toto překousl a zatím mi to ani tak nevadí. Auto je dotažené ze států (CA) v dubnu. Hlavní vadou na kráse je odřený pravý zadní blatník, ale oprava by snad neměla být až takový problém a díky tomu byla cena myslím přijatelná. Držák baterky není až tak zkorodovaný, viděl jsem už mnohem horší za tu dobu co Ztka sleduju. Velká práce bude na podvozku, za celou dobu s tím asi nikdo moc nedělal. K autu je originál serviska a příručka, i když záznamy jsou jen z doby na začátku (první majitel), pak se s tím nikdo nepsal. Auto by mělo být po 4.majiteli, co jsem vydedukoval podle přiložených faktur. Už má něco naježdíno (přes 120 tis. majlí), takže sloužilo vcelku často. Je v něm i původní originál rádio s kazeťákem, ten však nefunguje (rádio však běží a hraje). Nefunguje vysouvání antény, to teď zrovna řeším a mám celý mechanismus vyndaný. Jinak nejsem žádný veteránista, naopak, toto je moje první klasika (youngtimer) nebo jak to nazvat Jelikož však tíhnu k japonským auťákům a od dětství se mi Ztka líbily (oblíbený matchboxy), nešlo už to odkládat. Mechanik taky nejsem, dílnu nemám, ale nějaký drobnosti snad zvládnu, větší věci nechám rozhodně na profíkach. Na celorenovaci to však zatím nevidím (nezastírám, to je zatím nad moje možnosti), i když by se mi to líbilo. Tolik tedy prozatím k představení auta i mně.
Re: 280Z/1977
Pár fotek
- Přílohy
- ... chvilka překvapení když dorazil
- interiér ... předchozí majitel dal na palubku ten celoplastový kryt, naštěstí šel jednoduše sundat, nebyl nijak připevněn, natož přilepen ... a potah spodních dílů sedáků v nesprávném odstínu hnědé
- pohled z druhé strany (foceno ještě před nakládkou ve státech)
- stříkačka
- zmíněný poškozený pravý zadní blatník (nic vážného)
Re: 280Z/1977
Za mne moc hezký vůz.Škoda toho automatu,ale je to zřejmě od zvyku.Jinak na 280Z je již vidět pokrok v konstrukci vozu,kdy 240 je oproti ní pevnostně na daleko menší úrovni.No,je to přeci jenom vývoj.Ty dlouhé "americké" nárazníky se dají předělat na kratší,ale bohužel je to značná cenová položka.Každopádně přeji,ať vůz přináší jen radost a krásné zážitky při cestování.
Re: 280Z/1977
T-packu, díky za zhodnocení ... o výměně nárazníků jsem ze začátku uvažoval, ale není to až tak snadné (sledoval jsem pár videí), s cenou podobně, jak sám zmiňuješ ... teď to každopádně nemám v pořadníku a nakonec z důvodu zachování autenticity si říkám, že to k tomuto modelu/verzi prostě patří ... tudíž si s postupem času zvykám . Krom zmíněného podvozku a práce na něm je potřeba vyměnit většinu gumových těsnění a lišt okolo oken. Všiml jsem si, že se nabízí různé sady i jednotlivosti, tak asi koupím komplet, když už, ať je všechno vyměněné najednou.
Re: 280Z/1977
Ahoj, myslím, že jsi nekoupil špatně, užiješ si hodně radosti.