T-pack - 240Z (1970)
Re: T-pack - 240Z (1970)
Jelikož jsem měnil ložiska na zadní nápravě a ladil brzdy,tak jsem zase po delší době vyjel na odladění.Postupně s každou další opravou a úpravou se vůz začíná chovat lépe.Teprve ted´je to to pravé potěšení,když člověk vidí ,že s každým poladěním je to lepší a lepší.Karbecy již vypadají,že fungují.Ted´mne trápí již jen ta převodovka,protože zatím repasní sadu na specifikaci "A" nemohu nikde najít.Každopádně jsem dacouše zase na krátko vytáhl do přírody,aby si taky trošku užil.No vlastně jsme si užili oba.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Ten chladic vypada moc pekne!
Asi pana Haramula brzy kontaktuju
Pekny kousek T-packu (Datsun)
Asi pana Haramula brzy kontaktuju
Pekny kousek T-packu (Datsun)
Re: T-pack - 240Z (1970)
V současnosti mám u pana Haramula další chladič.Do konce měsíce mám slíbenou hotovou renovaci,takže uvidíme.Pak dám foto.Jinak děkuji za pochvalu,žel při jedné zkušební jízdě,kdy jsem ladil brzdy jsem potkal nějakého "kamikaze" srnce.Všichni mi přeběhli bez problémů přes cestu,jen tenhle se rozhodl jinak a namířil si to přímo do mně.No,po té ráně jsem to čekal horší,ale bohužel budu muset zřejmě znovu řešit lak na předním blatníku a dveřích.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Při tom dolaďování jsem se dostal k potahům sedadel,které bohužel vzhledem ke svému stáří měly svá nejlepší leta za sebou.Jelikož v současné době těch peněz také dvakrát není,tak jsem šel cestou oslovení mého známého čalouníka s tím,zdali by mi tyto potahy ušil za nějakou rozumnou cenu.Slovo dalo slovo a po dodání koženky (zase od další známé) mi po nějaké době dodal k mému úžasu naprosto nádherné nové potahy.Bohužel zase musím konstatovat,že po srovnání práce s USA řemeslníky tady u nás jsou šikovnější.
Zatím jsem to vyřešil pracnou výrobou na soustruhu a laseru z nerezi. Zbývá již jen navléci na kostru sedadel.Bohužel zjišťuji,že i prosezený a opotřebovaný molitan bude potřebovat vyspravit,takže již je objednán čalounický tužší molitan na vyspravení a taktéž výplň místo té žíně,co je v opěradle.Jakmile dojde,tak snad již nebude stát nic v cestě konečnému přečalounění.
Velkým problémem se ovšem staly ty větrací cvočky,které zatím nejsem schopen nikde sehnat,proto prosím pokud by někdo věděl o nějaké možnosti,budu velmi rád.Zatím jsem to vyřešil pracnou výrobou na soustruhu a laseru z nerezi. Zbývá již jen navléci na kostru sedadel.Bohužel zjišťuji,že i prosezený a opotřebovaný molitan bude potřebovat vyspravit,takže již je objednán čalounický tužší molitan na vyspravení a taktéž výplň místo té žíně,co je v opěradle.Jakmile dojde,tak snad již nebude stát nic v cestě konečnému přečalounění.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tak jsem se konečně po dlouhé době odhodlal k přečalounění sedadel.Chtělo by to ještě doladit ty zkrabacené části a trošku dorovnat rovinnost kedrů.Ale chci to nejdříve nechat trošku slehnout,aby se to ustálilo.Každopádně čalouník ze mne nikdy nebude.Nikdo mi neřekl,že toho lepidla na molitan bude více na mne,než na sedačce.Vypadá to ale rozhodně lépe než s těmi starými popraskanými potahy.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Občas čtu,že shořel nějaký yongtimer.Je tu samozřejmě větší nebezpečí netěsnosti palivového systému.Po zkušenosti,kdy jsem koupil hadici na benzín a po chvíli na vozidle praskla (snad vada-nevím),tak jsem nemeškal a ihned pořídil hasící přístroj do auta.Ono se to opravdu vyplatí,alespoň pro ten pocit.Těch pár stovek je oproti hodnotě vozu téměř nic.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tohle se mi líbí.
Pěkná inspirace,jen mít penízky na ty mašinky.
https://www.youtube.com/watch?v=4PIX07BQN_U
https://www.youtube.com/watch?v=aD0KsVmHc-w
https://www.youtube.com/watch?v=8mOi4VAxg84
https://www.youtube.com/watch?v=nfsvYSkuc5E
Pěkná inspirace,jen mít penízky na ty mašinky.
https://www.youtube.com/watch?v=4PIX07BQN_U
https://www.youtube.com/watch?v=aD0KsVmHc-w
https://www.youtube.com/watch?v=8mOi4VAxg84
https://www.youtube.com/watch?v=nfsvYSkuc5E
Re: T-pack - 240Z (1970)
V zadních výklopných dveřích mi odešla plynová vzpěra. Jelikož předpokládám,že mnoho majitelů bude mít podobný problém,zde jsou základní údaje pro nahrazení novou vzpěrou. Největším problémem bylo odhadnout tlačnou sílu vzpěry,proto jsem vznesl dotaz na evropskou Fb skupinu.Dle doporučení jsem zvolil 400N.Jelikož mám na zadním okně stínící mřížku,která trošku zvětšuje hmotnost dveří,měl jsem trošku obavy.Můžu říci,že oněch 400 N je akorát.Bylo mi doporučováno mezi 350 až 400N.Takže si myslím,že plně funkční bude i s 350N.(bez krycí mřížky). Velikost zdvihu jsem zvolil 250mm,průměr pístu 10mm. Nekupujte s oky a čepy,daleko lepší je koupit pístnici se závity (v tomto případě M8 ) a dokupte na píst vidličku a na druhou stranu jsem si uchycení vyrobil z kostky polotovaru.Nevyžaduje to totiž žádný zásah do konstrukce vozu,což v případě pístnice s oky vyžaduje.(Musíte tam navrtat čepy na oka a hlavně se to vůbec nepodobá originálu). Záměrně nepíši dodavatele,poněvadž je jich poměrně mnoho. V budoucnu ještě nahradím šrouby čepy pro lepší vzhled a možná vyměním tu kostku za ohlý plech aby to bylo co nejvěrnější.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Docela zajímavé video,jen bohužel neumím anglicky
https://www.youtube.com/watch?v=NKImaP9 ... vqUAevwpLw
https://www.youtube.com/watch?v=NKImaP9 ... vqUAevwpLw
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tak tahle změť ozubených koleček pohání vůz.A to je pouze čtyřkvalt a ještě k tomu první serie.