Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

co kde a kam vede a nevede, co se kam zapojuje a jak to funguje...
Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od worrycz » pát 05. led 2018 9:58:53

Mel bych dalsi dotaz - jelikoz jsem mel totalne zapeceny zadny elektrosvazek, tak jsem pokupil jiny. Zaroven jsem mel poskozeny (po zasahu kutila) svazek pod palubkou a podarilo se mi sehnat take jiny vc. svazku k motoru. Rad bych jej nejakym zpusobem zrenovoval a tady vyvstava otazka. Jak moc se do toho pustit ? Asi bych sundal tu celkovou izolaci a premotal novou, elektrikarskou paskou. U konektoru si ale nejsem tak jisty. Staci konektory rozdelat a zkontrolovat, zda tam neni nejaka koroze a pokud ne, tak jen zakonzervovat ?
Nasel jsem v US prodejce, ktery nabizi ty klasicke faston dutinkove konektory jako sety ci jako dily zvlast. Ceny nejsou zavratne a myslim ze to bude treba v motoru vypadat pekne, kdyz to bude nove. Nehlede na kvalitu noveho konektoru. Hledal jsem obdobne nahrady u nas, ale nikde jsem nenasel mosazne koncovky, ale jen cinovane. Mate jine zkusenosti ?

Mrknete schvalne na tu nabidku prodejce TADY

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od RomanSK » pát 05. led 2018 14:41:12

Toto iste prave riesim medzi milionom inych veci.
Osobne rozhodnutie je spravit kabelaz na novo s pouzitim novych konektorov a kablov Ono tych kablov zase nie je az tak vela pod pristrojovkou je to nejakych asi 50+ :-).
Skusenosti s tym nemam ale nezda sa mi rozumne to omotavat izolackou ja som kupil taky pleteny ochranny navlek do ktoreho tie kable strkam a konce obmotavam textilnou paskou.Samozrejme ze ako to postupne robim vsetky kable na oboch koncoch oznacujem.
Ked pouzivam Fastony tak postup mam taky ze koniec kabla zacinujem nasledne zvaknem koncovku kliestami a este to poistim samostahovacou buzirkou , a ked mam velmi dobru naladu tak to pricinujem este k tej koncovke. Je to pomale otravne ale aspon mam prehlad co kde je a clovek najde vselijake zaujmavosti.
Vnutri mam v plane pouzit Fastony v tych zoskupeniach 2,3,4,6 atd a pod kapotou pouzit superseal konektory.
To je plan uvidime ako to pojde.

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od worrycz » sob 06. led 2018 0:22:58

Tak tahat nove kabely by bylo super, ale mam myslim dulezitejsi veci na praci nez si vyrabet novou kabelaz :lol: Ja bych spis sel cestou kontroly a repase v pripade potreby. A to omotani je i u originalu, svazky jsou omotany pruznou (puvodne) samolepici paskou (nechlupatou/netextilni) Takze obnovuji jen to, co tam uz bylo.

Spis mi jde o to, zda uz nekdo mistni resil treba vymenu sdruzenych konektoru a jejich pripadny nakup u nas v Evrope.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od W.Guy » ned 07. led 2018 1:40:31

Soudobé kabely bych nedoporučoval. Nahradit, pokud je to potřeba, jinak zachovat originál. Dnes už to není tak úplně měď, jak se tvrdí na obalu. Stejně tak jako že je tam víc bužírky než drátu. Zkontroluj silové dráty (hlavní světla, dobíjení, ventilátor topení) a zas to tam vrať zpět. U datsunů zlobí hlavně spínač světel - páčka (jde přes něj silovej) a ten šílenej mechanickej regulátor dobíjení. Smyčkové pojistky bývají vypálené, trubičkové jsou a vždycky budou na heslo (když něco zlobí, jako první zašoupej pojistkama :D ).
Pro klid v duši můžeš svazek rozbalit, zkouknout a zase zafačovat.
Jen pro info, jestli by mi někdo přijel že mu něco zlobí s předělanou elektrikou typu červenej,skoro červenej, 2x hnědej a 4 černý, asi bych po něm střílel broky... protože schéma. U 240z to neni tak markantní, ale třeba 300zx, to je žůžo. 3 schemata pro jeden rok jednu verzi a ještě jsem tam svý auto nenašel...

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od RomanSK » ned 07. led 2018 9:51:29

Neviem ako je to zo schemami na 240z ale mam doma asi 4 a ani jedna nesedi.
Takze bud sa mi v tom uz niekdo rypal alebo som este nenasiel tu spravnu.
Ale akoze to vobec nesedi ani nahodou farby ktore su na scheme idu uplne inam ako by mali a tie co mam na kabloch v scheme vobec niesu takze to hladam tak nejak intuitivne ;-) podla suciastok.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od W.Guy » ned 07. led 2018 20:20:19

No, tak to je jisté, že se ti v tom někdo dloubal. Jestli si vybavuji, tak ty jsi speciální případ, neb tam máš našťouchanej motor z 280z/280zx. Tudíž budeš mít minimálně motorovou část dle schématu na 280zx/280z. Když mi nafotíš motor, mohl bych ti zkusit pomoci najít to správné schéma. :)

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od RomanSK » ned 07. led 2018 21:40:05

Za pokus to iste stoji
takze tu su foto motora inac je to N42 blok aj hlava
a prikladam poslednu foto kabelaze vytiahnutej z pod pristrojovky kde su cisla este som ich nehladal na nete takze neviem.
a len tak pre kontrolu do tachometra idu dva kable kvoli BCDD jeden je zlty a druhy je zlto cerveny a vyzeraju dost originalne.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od W.Guy » čtv 11. led 2018 0:51:20

Jj, google píše, že svazek je originál. Ten vypadá, že zůstal původní, ten je s autem. Motor podle vstřikovací konzole a čidla u vstupu do topení (btw co to je za zvláštní kohout na topení? :D Na to pozor, radiator topení je součástí malého okruhu a je s ním počítáno.) ukazuje na pohon z 280z. Podle EGR ventilu bych to šacoval na kanadu nebo federal. Ale to nemohu soudit, neb 280z jsem viděl všehovšudy 2 a obě byly američanky. Nevím jak to má evropan. Dál budeš muset lokalizovat podle barev na konektoru do řídící jednotky. Možná, jesli se na ní dochovalo nějaké číslo?

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od RomanSK » čtv 11. led 2018 16:14:00

Ak tym kohoutom na topeni myslis tie custom svorky ktore som tam dal to je len preto ze som vyberal prave to vyhrievacie teleso a nechcel som aby to vsetko vytieklo do vnutra tak som si spravil svorky , tie hadice aj tak planujem vymenit.
Co sa tyka riadiacej jednotky tak cislo je
part. no : A11 - 600 000
lot. no : 6702
podla googla je to prva verzia tychto riadiacich jednotiek.

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace elektrokabelaze - zkusenosti ?

Příspěvek od worrycz » pát 12. led 2018 23:00:19

Tak jsem si nakonec z te stranky objednal spousty ruznych konektoru a krimpovaci kleste (ty tedy levneji z Aliexpressu) Minimalne ten svazek u motoru precvakam na nove pekne konektory. Tak uvidime, jak to dopadne. ;)

Odpovědět