Stránka 11 z 16

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: sob 11. črc 2020 8:20:01
od T-pack
No - s tou seriovkou bych to nepřeháněl.Největší problém,na který jsem narazil je rozkreslení a vystříhání toho kartonu.Krom toho,že jsem zatím nenašel,kde jsem ho koupil,tak by mne zajímalo,zdali je možné to nějakým způsobem vyřezat. Laser? Zatím nevím.Nůžkama je to opravdu opich.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: sob 11. črc 2020 22:29:43
od worrycz
Laser urcite, ma ho ted kamarad.. reze snad vsechny materialy..

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: ned 19. črc 2020 7:29:55
od T-pack
Tak byl nejvyšší čas znepojízdnit své vozítko.Ono je fakt naivní myslet si,že padesát let starý motor bude fungovat stále v pohodě bez repase a výměny některých komponent.Čas je neúprosný a každý materiál prostě stárne.Nejinak je tomu v případě těsnění pod hlavou.V mém případě to bylo již za pět dvanáct.
IMG_20200717_152122_1a.jpg
IMG_20200717_152122_1a.jpg (384.66 KiB) Zobrazeno 5230 x
IMG_20200718_111124a.jpg
IMG_20200718_111124a.jpg (212.26 KiB) Zobrazeno 5230 x
On takový vodní kámen dokáže své.Za ta leta mi ucpal polovinu kanálků chlazení hlavy.
IMG_20200718_111048a.jpg
IMG_20200718_111048a.jpg (360.34 KiB) Zobrazeno 5230 x
Je to vidět i na barvě jednotlivých ventilů.Co jsem ovšem netušil,že "strýček" z USA zřejmě zasahoval i do ventilového ústrojí,poněvadž jsem celou dobu jezdil na jednom ventilu bez jednoho klínku,zajišťující ventil.Zřejmě se to podepsalo i na odlišných vlastnostech poněvadž barva hovoří za vše(i když tahle barva značí,že tam šla voda).Zajímavé,že to ten jeden klínek udržel a nedošlo k destrukci.
IMG_20200718_150344a.jpg
IMG_20200718_150344a.jpg (299.15 KiB) Zobrazeno 5230 x
To že chlapík vůz pouze užíval a moc se nestaral jsem již několikráte zmiňoval.V mém případě jezdil v polovině případů bez ventilové vůle,což se podepsalo na podpálení.Na třikrát jsem šteloval ventilové vůle,poněvadž docházelo k postupnému zaklepání zpět,ale již nikdy to nebude tak,jak to má být,což je vidět i na foto sedla.
IMG_20200718_160645a.jpg
IMG_20200718_160645a.jpg (293.85 KiB) Zobrazeno 5230 x
Když člověk koupí starý vůz na renovaci,tak se opravdu nevyplatí ponechat motor v původním stavu bez repase.Vždyť jenom guferka na ventilech musí být zákonitě ztvrdlá.Těsnění nejen pod hlavou,ale i sání,výfuk,víko,vana,čerpadlo a ostatní.A samozřejmě to hlavní,když je již motor rozdělán - šály,klika,ojnice,písty,pístní kroužky,rozvody , možná i výbrus atd,atd.Časem se to stejně projeví a je zbytečné si zadělávat na pozdější daleko větší náklady na opravy,než to udělat ihned s renovací.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: ned 19. črc 2020 20:54:59
od T-pack
Ještě jedna drobnůstka.Na minulém motoru jsem řemenici na klice povoloval cca tři dny.(za postupného povolování rázovým utahovákem a stříkání odrezovače).Na tomhle motoru mi to trvalo čtyři dny a odrovnal jsem na tom rázový utahovák.No a takhle to vypadalo uvnitř po uvolnění šroubu.Za ta leta holt řádně srostlé a hlavně zarezlé.
IMG_20200719_122507a.jpg
IMG_20200719_122507a.jpg (275.5 KiB) Zobrazeno 5222 x
A konečně poté jsem se dostal k samotnému rozvodovému řetězu.
IMG_20200719_125701a.jpg
IMG_20200719_125701a.jpg (360.93 KiB) Zobrazeno 5222 x

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: úte 21. črc 2020 9:02:17
od T-pack
V duchu toho co jsem uvedl v předešlém článku - a to,že technika za 50 let provozu prostě dostane zabrat to nakonec skončilo tak,jak by to asi stejně dopadlo.Nezůstalo jen u banální výměny těsnění pod hlavou,ale když se do toho již hráblo,tak je třeba to udělat celé.Chytla mě odpoledne jakási "myšlenka" a během hodiny bylo dokonáno.A zde je výsledek.
IMG_20200720_164525a.jpg
IMG_20200720_164525a.jpg (390.62 KiB) Zobrazeno 5216 x
IMG_20200720_165916a.jpg
IMG_20200720_165916a.jpg (399.34 KiB) Zobrazeno 5216 x

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: pon 03. srp 2020 12:08:34
od T-pack
Za těch padesát let to řádně srostlo.
IMG_20200803_090220a.jpg
IMG_20200803_090220a.jpg (348.34 KiB) Zobrazeno 5185 x
IMG_20200803_101311a.jpg
IMG_20200803_101311a.jpg (276.91 KiB) Zobrazeno 5185 x
Je to sice systém na zlost a ještě k tomu specif. US verzí , ale u té první serie chci zachovat max.originalitu.
IMG_20200409_173525a.jpg
IMG_20200409_173525a.jpg (244.98 KiB) Zobrazeno 5185 x
Jinak pro info - je tam závit M 14 x 1,5.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: ned 20. zář 2020 19:16:05
od T-pack
Uf , tak na tohle jsem jezdil
IMG_20200920_100126a.jpg
IMG_20200920_100126a.jpg (210.83 KiB) Zobrazeno 5031 x
IMG_20200920_100230a.jpg
IMG_20200920_100230a.jpg (184.52 KiB) Zobrazeno 5031 x

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: ned 20. zář 2020 19:42:20
od T-pack
Když je již ten motor venku,tak neuškodí uvnitř trošku uklidit.
IMG_20200920_155753_1a.jpg
IMG_20200920_155753_1a.jpg (360.79 KiB) Zobrazeno 5028 x
IMG_20200925_160740a.jpg
IMG_20200925_160740a.jpg (354.81 KiB) Zobrazeno 4993 x
IMG_20200925_183128a.jpg
IMG_20200925_183128a.jpg (333.93 KiB) Zobrazeno 4993 x

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: ned 20. zář 2020 22:10:26
od worrycz
No ale moc pekne jsi to uklidil ! Ty ventily jsou celkem hruzicka.. takze ted budu zvedavy, jak to pojede po repasovani. I v tom zalostnem stavu to celkem uhanelo ;)

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: úte 22. zář 2020 21:29:25
od T-pack
Jirko,ono jíž když jsem měřil tlaky,tak to ukazovalo o dva bary méně než má.Dále amík jezdil bez vůlí ve ventilech,takže jsem věděl,že jich bude min třetina podpálená.Prostě tady nebylo již co zkazit.Věděl jsem od začátku,že ten motor se bude muset udělat.Ty ventilové vůle jsem dělal na třikrát.Tolikrát se to postupně zaklepalo.Bohužel podle toho vypadají sedla.Dále pístní kroužky také na vyhození,takže pokud jsi měl pocit,že to docela jede,tak to jelo tak na 80%. Však uvidíš,až proženeš toho svého.