Stránka 1 z 16

T-pack - 240Z (1970)

Napsal: ned 10. zář 2017 14:30:53
od T-pack
Zdravím.Jelikož nechci být jen statickým uživatelem fora,tak jsem se rozhodl,že rozšířím počet alespoň o jednoho.Třeba to nakopne ostatní a také přispějí se svou "troškou do mlýna".Vlastním první serii 240Z .Co se týče renovací,tak předpokládám,že postupy jsou převážně podobné.Proto přeji hodně zdaru zde kolegovi,který vidím,že má dobře našlápnuto.Osobně jsem zatím nenarazil na nic,co by nešlo vyřešit.Horší je to s veškerými pryžovými a plastovými díly.Nedělám si iluze,ale guma za cca 45let dávno ztratila svoji pružnost a vlastnosti.Tady se naskýtá jen jediná věc,a to koupit na E- bay,nebo nechat vyrobit u nás.Některé věci jako vnější těsnící profil oken mám již rozjednány a nad některými přemýšlím.Co mne nejvíce štve,že nevěřím americkému polyuretanu a preferuji starou poctivou pryž.Na E bayi se většina dílů nabízí právě z PU.Problémem u nás je to,že zakázková výroba vyžaduje určité minimální množství konkrétního polotovaru a značné počáteční vstupy.Když ale člověk spočítá cenu z USA+doprava+clo,tak to zase není tak hrozné.Vratnost nákladů by poté řešil rozprodej mezi ostatní majitele vozů,kteří je také potřebují a řeší ten samý problém.S plastovými díly jsem zatím nenašel jinou možnost,než pořídit z USA.Jednou jsem zkusil nechat znovu přechromovat středový panel autorádia a výsledek byl naprosto žalostný,nehledě na to,že mi ho zničili.Osobně když budu mít celé vozidlo renovované,tak bych tam nesnesl oprýskaný jakýkoliv plastový díl.Již se mi podařilo vyřešit i renovace zrcátek,když se vyloupne vnitřní "ztrávené"zrcátko a nahradí se novým.Samozřejmě tohle jsou vše věci až druhého sledu.Ale jak jsem psal mechanické práce se dají řešit vcelku v pohodě.
Jinak přeji worrymu úspěšný lov víčka plovákové komory.Řešil jsem naprosto stejný problém.Dle mého je to dáno tím,že se nepovolila z boku celá plováková komora a nevysunula se ven z těla karbecu,protože víčko s ohledem na okolní zástavbu nejde vysunout celé i s plovákem směrem nahoru.Měl jsem to jednodužší tím,že jsem stejně všechno rozebíral a čistil před prvním nastartováním a tam jsem si všiml,že předešlý "americký" majitel byl zřejmě trošku větší "lajdák" než jsem myslel.Ony vůbec způsoby oprav v USA mne dosti překvapují.Víčko jsem samozřejmě musel vyřešit koupí celého komponentu.

Re: 240Z - 1970

Napsal: ned 10. zář 2017 20:43:27
od worrycz
No konecne se nekdo odhodlal ! Tak super. Az bude cas, hodila by se nejaka fotka ;)
Ja tedy gumova tesneni nakoupil v US jak sadu a tam je to mekcena pryz. Horsi je to s gumama na podvozek, coz je opravdu ten super tvrdy PU. Koupil jsem i ty gumove bloky na vedeni hadic a ty bloky jsou tistene 3D tiskarnou, takze taky nic extra. Ale to jsou asi drobnosti.

Re: 240Z - 1970

Napsal: pon 11. zář 2017 14:00:31
od T-pack
Zdravím,těch pryžových věcí je na autě tolik,až se mi tají dech.Pokud bych měl vyjmenovat všechny,tak mi na to A4 formát nebude stačit a interpretací peněz to znamená hodně přes sto tisíc. 240ka z roku 73 má ještě k tomu pryžové výztuhy pod nárazníky,což je zase suma navíc.Myslím,že ale mnoho věcí,kromě těsnění oken se dá zvládnout v našich podmínkách.Záleží také na úhlu pohledu,jak kdo chce mít dokonale renovovaný vůz.Chystám se až budu mít peníze,jedna USA firma nabízí celou sadu na podvozek ještě z pryže.Je to sice dvakrát dražší,ale guma je guma.Ty gumové bloky jsem také viděl.Osobně to budu řešit na vodním paprsku.
Jinak děkuji za radu ohledně fotek,tak alespoň nějaká.Zatím teprve dávám dohromady.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: úte 26. pro 2017 19:58:03
od T-pack
Pro zajímavost bych chtěl ukázat,jak amíci dokážou "užívat a udržovat" své vozy.Tohle byla kdysi vzduchová pumpa emisního systému,kterou jsem vytáhl ze svého vozu.Bohužel zachránit již nelze.Vzhledem k tomu,jak je to specifická část,tak jsem již sehnal z Ebaye jinou a v současné době ji repasuji.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: sob 06. led 2018 7:18:49
od T-pack
Řešil jsem prasklý chladič.Nejen,že tekl,ale velmi málo chladil.Za tu dobu byl vystlán docela kvalitně vodním kamenem,který velmi omezoval průtok a samozřejmě i odvod tepla."(Zřejmě nepoužívali Calgon)".Nechtěl jsem nevzhlednou AL náhradu,tak jsem hledal tady u nás v republice,zdali to někdo dokáže zrenovovat a našel jsem pana Haramula z Teplic.Chladič jsem zaslal a po cca dvou týdnech došel opravený.Z mé strany naprostá spokojenost.Domluva perfektní,co slíbil,to udělal.Dá se říci,že vlastně zůstaly jen vrchní a spodní vanička a voštiny se daly nové.Neldříve jsem myslel,že mi došla prázdná krabice,až po rozbalení jsem zjistil,že tam skutečně je.Váha je totiž poloviční,díky absenci kamene.
Stav před opravou
a stav po opravě

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: sob 06. led 2018 19:27:51
od T-pack
Minulý rok jsem pořídil nové disky.Netušil jsem,že nejdelší bude čekání na gumy,které se díky nestandartnímu rozměru musely objednávat.Protože jsem byl sám zvědav,tak jsem zkusil nanečisto jak to bude vypadat.V současné době již chybí "jen bižuterie". Ta je bohužel nejdražší,takže sen o jarním zprovoznění a postavení na značky začíná dostávat povážlivé trhliny.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: sob 06. led 2018 21:00:47
od worrycz
Paradni kola ! A vubec zavidim, jak daleko uz jsi. Bizu je sice drazsi, ale dela to krasny. Uz se tesim na nejake dalsi fotky - zatim je jich tady pomalu..

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: sob 06. led 2018 21:34:19
od T-pack
Děkuji,ty sříbrné jsou ROTY Kensei 15" a ta kola s tím zlatým středem jsou JRW (Japan racing wheels )taktéž 15" a mám je myšlena na svého druhého Z.Ten je totiž olivově zelený.Jinak řeším dilema s těma origo 14" Wolfrace.No- uvidím.Ještě vyrábím krytky na středy.Z té biz.mi vlastně chybí vše.Kompletní sada emblémů,zrcátko,madla a radši se ani nezmiňuji o náraznících,patkách,prostě veškeré chromy,stěrače.Ještě mám děravý výfuk a o interieru raději nemluvím.Ikdyž byl hodně vybydlený,tak čalounění naštěstí šlo vyčistit.Horší je to s plasty.Ach ty ceny.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: čtv 11. led 2018 17:44:52
od T-pack
Když je zde málo fotek,tak nějaké přidám.Zatím jsem si hrál s nějakými drobnostmi.
zde altík
a zde starter
Samozřejmě rozebráno,vyčištěno,zrepasováno.

Re: T-pack - 240Z (1970)

Napsal: čtv 11. led 2018 17:57:43
od T-pack
Z dřívějška jsem si prubnul technologii vyčištění a zrepasování karburátoru.Tenhle je náhradní,poskládaný z dílů,co jsem po různu sehnal.Ty na svém voze jsem zatím pouze projel ultrazvukem a vyměnil těsnění.Po mechanické stránce vidím,že budu řešit hřídelku škrtící klapky,která je samozřejmě ve futrech vychozená a přisává si falešný vzduch.Ale to je zřejmě u většiny karbeců.Jinak jedna věc je složit,vyčistit a dát dohromady a druhá věc je naladit tak,aby správně chodil.V tom si velmi rád nechám poradit.