Worrycz - 240Z (1973)

Prostor pro příznivce majitelů modelů 240Z, 260Z a 280Z
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odpovědět
Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od T-pack » pon 25. zář 2017 18:18:57

Dívám se,že by nebylo od věci,když se již motor chystá na repas,oddělat i přední AL kryt rozvodového řetězu s olej.čerpadlem a vodní pumpou.Stejně by to akorát přišlo k úhoně.(Předpokládám,že to bude další fáze).Řemenice na klice,to bude něco.Nakonec jsem šroub povolil pneumatickým utahovákem.Chce to rázy.Hlavně žádné hrubé násilí.Holt ten konus za ta leta drží.Pokud si všímám,tak jsou na bloku zbytky původní barvy.Doporučuji ještě před odstraněním namíchat přesný odstín,potom se to špatně chytá a každý to má jinak.(viz.obsáhlé diskuze o správných odstínech barvy na bloku,potažmo příslušenství.)Stejně tak výdech.trubka z bloku je tam taktéž naťuklá a dá se vytáhnout.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od W.Guy » úte 26. zář 2017 0:42:26

Dle fotek to vypadá, že někdo nezvládl časování rozvodů. Nech si zkotrolovat, jestli nejsou ohnuté ventily/ojnice.
Písty vypadají jako aftermarket. Amíci to tam cpali pro zvýšení komprese. Nebo při výbrusu.
Konus? Žádnej tam neni, to není TDI... :lol: Řemenice je na klínku, můžeš vesele sundat stahovákem.
Teorie o barvách bloku mě vždycky pobaví. Odstín modré se odvíjel podle toho, kolik si dal japonec před šichtou saké...

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od T-pack » úte 26. zář 2017 19:02:37

S tou barvou je to myšleno tak,že většinou člověk vše očistí ,odrezí ,zrepasuje a nakonec dává dohromady a pak teprve začne přemýšlet jaká že tam byla barva.Když vidím na fotkách ty křiklavé modré a nebo různé deriváty,tak je vidět,že se s tím lidé moc nepárají.Osobně jsem se setkal na vozech jen s tou barvou,kterou má Worry na bloku.Jak ten odstín nazvat nevím (modro-zelená?),ale myšlenka byla v upozornění,aby si člověk zbytečně nekomplikoval renovaci (pakliže mu záleží i na takových věcech a chce dodržet i odstíny).Jinak samozřejmě na klice konus není.Osobně jsem se s tím šroubem mordoval tři dny,než jsem jej povolil.Stáhnout řemenice jde potom již dobře.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od W.Guy » úte 26. zář 2017 22:32:16

Myslel jsem to tak, že je blbost se snažit namíchat barvu přesně. Bloky bývaly tutam tmavší, tutam světlejší.... Samozřejmě ne tyrkysová ani indigo. :D
Přílohy

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od T-pack » stř 27. zář 2017 18:20:36

To je ono a má to nějaké označení? Osobně jsem to míchal s lakýrníkem metoda od každého trochu,až jsem se tam taky nějak plus minus dostal.On monitor také zkresluje,takže na živo je to zase jinak.Stejným způsobem řeším zadní panel okolo světel.Měl jsem ho vyšisovaný a rezavý.Na fotkách většinou vídám nějakou matnou černou ke které se kloním i já,ale již jsem se setkal i s odstínem do stříbrna,který nabízí jako origo server "California-Datsun".Jsou to pro někoho prkotiny,ale dělají výsledný vzhled a efekt,nehledě na to,že najít v dnešní době kvalitní a seriozní autolakovnu je problém.Blok a veškeré vnitřky si dělám sám,ale na venek to chce odborníka.

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od worrycz » pon 02. říj 2017 12:38:40

Diky za postrehy ! Myslim ze mame stejne predstavy o renovaci. Co se tyce hlinikovych "prsou" a olejoveho cerpadla tak samozrejme vsechno se odstroji a ty hlinikove casti zase necham vycistit mikropiskovanim. Co se tyce casovani, tak opravdu to nekdo asi trochu nezvladnul a ventily se dotkly. Zatim jsem to nezkoumal detailne, ale urcite si na to dam pozor. To bych pak asi pozadal kdyztak o radu, jak na to. Zrejme bude nejlepsi koupit celou novou sadu a zacinat od cisla 1 na ozubenem kole u vacky. Ale na to je jeste cas. Navodu jsem uz procetl nekolik, tak snad to dam.

Co se tyce te "spravne barvy" motoru tak je to opravdu na dlouhou diskusi. Ja jsem s rozhodl si to trochu zjednodusit. Takze jsem si objednal pres Zcardepot originalni drzak na alternator od Nissanu (nejlevnejsi soucastka v barve motoru) a podle toho jsem si nechal namichat barvu. Takze bych mel byt alespon co nejblize originalu. Ikdyz opravdu - co je original :D

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od T-pack » pon 02. říj 2017 20:12:43

Osobně jsem barvu určoval z řemenic na klice a na vzduchové pumpě.Měl jsem štěstí,že obě ramena - jak na altík,tak na Air pumpu byla taktéž velmi zachovalá a barevně shodná.Tam jsem se ujistil o odstínu,protože všechny komponenty byly barevně naprosto shodné.Jinak "CaliforniaDatsun" nabízí tuto "origo" barvu také,ale osobně jsem ji nikdy neviděl a dát tisícovku za sprej s tím,že kupuji zajíce v pytli se mi nechtělo.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od W.Guy » úte 03. říj 2017 0:21:16

Barva bloku byla: Alkyton - modrá. Co tu máme dále. Hele žlutá. A zelená. Trochu bílé.... To by mohlo. :D
A zátky dělám černé. Vidět moc nejsou, a je to něco jako můj podpis. Vyndavat bych moc nedoporučoval, koleduje si člověk o problémy.
Držák altíku, napínák i držáky motoru mám taky černé. Originál to sice není, ale umocní to kontrast zlatého zinku a sedí to k té modré. :)
Na "originál" mě moc neužije, barvičky jsou takové, jaké se mi líbily nejvíc. Přeci jen je to moje auto, že...
Jinak s pískováním olejového čerpadla bych to neriskoval. Nedoporučuji rozebírat a dokonale vymejt od zbytků písečku je prakticky nereálné.

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 233
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od worrycz » pon 09. říj 2017 14:05:18

Dalsi den priprav na repas motoru - sundani "prsou" a olejove vany. Ze se chladici kapalina zmenila v cosi, co pripominalo bahno a pisek uz vite. Ale co je to blato misto oleje - to tedy nechapu. ;)
Přílohy

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Příspěvek od W.Guy » čtv 12. říj 2017 0:58:15

Dobrota.
Napadaj mě 2 věci.
LPG kašička - podobnou hmotu jsem vymejval z léty stojícího motoru z patrola. Původně předěláno na LPG. Ale to bylo spíš černý, konzistence stejná.
Druhá věc - emulze voda - olej. Což by naznačovalo, že je prasklý blok (prorezlý?), pod úrovní pístu. A muselo to s tim jezdit, jinak by to zůstalo oddělené. Možná dávný důvod prodeje/odstavení?
Zkus namátkou sundat pár šálů z kliky, možná ti řeknu víc. :)

Odpovědět