Stránka 1 z 12

Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: čtv 03. srp 2017 15:21:52
od worrycz
Tak zatim cekame na dalsi cleny, kteri se snad pridaji :D Cekani vyplnim doplnenim sveho vlakna. Takze, pojdme na to.

Po celkem uspesne renovaci BMW 1602 jsem si uvedomil, ze stejne me nejvice bavi proces renovace, nez samotne uzivani klasickeho auta. Takze jsem BMW po 3 letech prodal a hledal nejaky dalsi projekt, na kterem bych se mohl dostatecne zabavit. A netrvalo dlouho a ja se rozhodl pro 240ku. Auto se mi dlouho zamlouvalo, ale nejak jsem nenasel odvahu se do nej pustit hlavne z financnich duvodu. Co si budeme povidat, renovace Datsunu 240z kdy 99% dilu jde z US je o jinych penezich nez renovace evropskeho auta. Ale co uz, penize budou a my ne, tak bylo rozhodnuto. Nastesti jsem nasel stejne zapaleneho kamarada z detstvi a bylo rozhodnuto, jdeme do toho spolu.

Hledal jsem celkem zarputile nekolik mesicu s tim, ze startovni udaje jsem dostal od kluku Truku www.veteraninatruc.cz Pekna 240ka neni pod 10t € a vic neni treba zkoumat. No, ja do toho stoural a nakonec ulovil na UK serveru nasi 240ku od Holandana za podstatne mensi penize. Opet pomohli kluci Truci a diky jejich vazbam a zkusenostem jsem mel behem par dni udelanou prohlidku a o dalsich par dni bylo auto doma.

Ta nase krasavice je US verze 240z z roku 1973. Puvodem z Kalifornie, dovezena asi pred sto lety do Holandska a tam uskladnena v suchem skleniku po dalsi desetileti. Majitel mel asi "velke oci" a nakoupil vice aut a asi taky dosly penize. Takze cast sve sbirky rozprodal, aby zrejme dokoncil renovaci sveho Porsche 356. Auto jako takove je podle meho nazoru ve velmi dobrem stavu s drobnym textem dole vzadu. Ano, lak vypada jako spaleny.. ano, prelakovali snad uplne vsechno.. ano, ma pomackanou strechu. Ale co se tyce koroze, tak to neni zadna hruza. Videl jsem horsi.

V soucasne dobe probiha odstrojovani s tim, ze jsem konecne nasel klempire co nechce nesmysl a chce se autu opravdu venovat. Vseobecne je problem sehnat solidniho cloveka, ktery pri slovu "veteran" nezacina pocitat snad i chlupy na zadech, aby je spravne nacenil. Hruza a des.. nejsem v oboru uplny novacek a proste castky, ktere byly pozadovany nejsem ochoten zaplatit. Jsem schopen si skoro vsechno udelat sam, ale holt nekdy me schopnosti konci a je treba pomoc ostatnich. Tak to proste je.

Takze soucasny stav je tady v prispevku - budu se ho snazit aktualizovat tak, aby to bylo pekne videt. Treba to nekoho bude zajimat.

Dale ve vlaknu je par momentu z renovace - takove, ktere mi prijdou zajimave. Snad se brzo prida i nekdo dalsi ;)

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: pon 07. srp 2017 21:54:22
od worrycz
Par tematickych obrazku kratce po dovozu. V aute jsem pred timto momentem nikdy nesedel, ale nebal jsem se toho. Merim 203cm a jelikoz jsem vlastnil nekolik let klasickeho Austina MINI nebo Malucha 126p, tak se uz vejdu do vseho. A vesel. Takze prvni obrazky a nejake detaily ne zrovna peknych veci..

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: pon 07. srp 2017 21:57:13
od worrycz
Dalsich par obrazku postupne odstrojovanych veci. Je trochu nezvyk doplnovat vlakno s odstupem casu, tak to vezmu zkratka. To, co se zatim udalo zkratim a budu se venovat soucasnosti.. To treba bude zajimavejsi..

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: pon 07. srp 2017 22:02:43
od worrycz
Na renovaci takove me bavi drobne detaily, kdy i s minimalnim nakladem dokaze clovek udelat celkem pekne veci. Napriklad odrezovani ruznych casti. Obycejny ocet a kyselina citronova a zkraslujici lazen je na svete. Funguje to paradne a po lazni jsou pripravene prvky treba na galvanicke zinkovani.. Odzkouseno dlouhodobe a zatim nemam duvod hledat jine zpusoby..

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: pon 07. srp 2017 22:09:16
od worrycz
Jeste jedna drobna radost - mikropiskovani hlinikovych casti vcetne pozdejsi impregnace na dlouhodobou ochranu. Vysledek je proste paradni. Sice nemam jeste kastli, ale drobnosti mi radost mohou delat uz ted ;)

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: pon 07. srp 2017 22:11:48
od worrycz
No a konecne par jiz hotovych veci - samozrejme vetsina nebude treba vubec videt, ale pro ten muj pocit.. to proste musim byt udelany pekne.. Treba u alternatoru jsem si nechal namichat barvu motoru dle specifikace Nissanu - myslim ze odstin je v pohode, ale kdyz si jej srovnavam s fotkama z netu.... vlastne kdo vi, jaka je opravdu ta spravna barva motoru..

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: čtv 10. srp 2017 23:49:47
od worrycz
Tak zase par hotovych veci. Zasadou spravne renovace "poprve" je delat si dostatek fotodokumentace.. ja asi fotil malo, tak jsem se pri zpetnem sestavovani trochu zapotil. Ale myslim ze dobry :)

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: stř 16. srp 2017 16:58:25
od worrycz
Tak probehla velmi kratka dvoudenni dovolena urcena primarne k uplnemu odstrojeni 240ky. Ukol byl splnen na 100% a tak uz mam zvlast holou kastli a zbytek dilu. Celkem to slo, mam nizke skore utrzenych sroubu - jen 2 u brzdoveho vedeni, dva u priruby k nadrzi a jeden hlavovy sroub u motoru. Tak a ted jen zrealizovat vyrobu rotisserie na kastli a odvoz ke klempiri. V mezicase bude probihat renovace vsech sundanych dilu, takze se nudit nebudeme.

Par fotek pro navozeni atmosfery "rozkladu"

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: pon 11. zář 2017 14:29:29
od worrycz
Takze zase nejaky cas ubehl a nam nadesel cas klempiriny. Po dlouhodobem koketovani zda si nechat vyrobit podpurnou konstrukci na kastli s moznosti rotace ci fixu jsem se nakonec rozhodl pro fix. Takze kastle ma novou prepravni konstrukci - manipulace je zase o 100% lepsi nez na pojezdech. Odrbal jsem asfaltove platy z obou podlah - peknej vopruz. Chtel jsem pouzit suchy led, ale prodejna Linde mi v patek zavrela v 16:00 a ja prijel z firemni akce v 18:00. Takze to nevyslo. Ale stara dobra metoda dlatko, kladivku a v nouzi letlampa zabrala. Zbytek ale zkusim tim suchym ledem.
Vykouklo na me zaroven par skrytych bubaku, ale neni to zadna hruza. Uvidime, co na to klempir - auto odjizdi ve ctvrtek.

Re: Worrycz - 240Z (1973)

Napsal: ned 24. zář 2017 20:50:57
od worrycz
Za cca tri tydny jde motor na repas, tak jsem se vrhnul na nejakou ocistu a odstrojeni. Zadarilo se krasne ocistit od nanosu oleju a prachu, takze cely blok krasne prokoukl. Podarilo se mi po cca 3tydennim “macerovani” zalomeneho sroubu hlavy jej vytocit, tak to mam radost. Dale kvuli neoriginalni zamrazove zatce jsem se rozhodl vymenit vsechny - a dobre jsem udelal. Z bloku vyteklo cosi, co pripominalo bahno s piskem. Nevim, kde se to tam vzalo, ale uz je to pryc. Zatky na jedne strane byly uz za hranici zivotnosti,tak jeste ze jsem je vyrazil.
Co se tyce valcu, tak jeden ma poskozenou stenu od nejakeho predmetu, ale ostatni jsou v cajku. Ale necham na odbornicich. Jen mi neni jasne, zda pisty za zahloubenim na ventily jsou original, nebo nejaka uprava. Nejak se mi nepodarilo najit na netu obdobne osazeni...

Tak a par fotek..