RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Prostor pro příznivce majitelů modelů 240Z, 260Z a 280Z
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od RomanSK » ned 17. zář 2017 19:34:34

Rozhodl som sa teda pridat mensi prispevok.
Osobne vlastnim 240Z z roku 72 a hybrid je to preto lebo predchadzajuci majitel sa rozhodl dat do nej motor z 280 teda L28.
Auto je povodom z californie a dovozene do EU priblizne pred rokom v ramci dlheho procesu ziskavania SPZ na slovensku auto rozne putovalo a po vyse polroku sa podarilo ziskat SPZ.
Auto je viac ci menej pojadzne v podstate ako sa clovek k tomu postavi.
Po mechanicke stranke bolo skoro o vsetko postarane co sa tyka hrdze tak je to v celku odbrom stave mensia hrdza v podlahe spolujazdca inde som zatial nenasiel co sa tyka elektriny tak to je uz horsie.
Plan s autom bol taky
1.) ziskat papiere (vybavene)
2.) kontrola a oprava mechanickych casti (viac menej vybavene)
3.) oprava elektriny planovane na tuto zimu
4.) oprava karaoserie planovane na buducu zimu
plan je je trochu divny ale zohladnuje moje moznosti hlavne financne ;-)

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od W.Guy » pon 18. zář 2017 0:45:39

Ahoj.
Vypadá vcelku pěkně.
Motor L28 na původních karburátorech?
ad. 3.) Co máš za problémy s elektrikou?
ad. 4.) Koroze bývá nejčastěji:
- spodní hrana komínu předního tlumiče
- Podbaterkový kastlík, firewall, nosník ve zůžení (kyselina z baterky)
- Podlahový nosník (zpravidla skryto šustem)
- Přechod mezi prahem a lemem zadního kola
- Zadní kapsy ale ty by 240Z mít neměla
Californské sice bývají zachovalé,ale samozřejmě, že se kovožrout může shovávat kdekoliv, podle toho, co auto zažilo. Tak koukej pořádně, ať je o jeden pěkný kus více.... :)

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od RomanSK » pon 18. zář 2017 7:31:08

Co sa tyka motora tak je to so vstrekovanim paliva podla predajcu by mal byt po repasovani.
Vyzera ze pravdepodne to bola aj pravda ide pekne akurat trebalo vymenit tesnenie na olejovej vani a prevodovke a diferencialy principialne skoro vsetky kde to mohlo tiect.
Elektrina je taka zabavna kedze to robili ocividne experti z USA tak to zacalo tym ze sa vybijala baterka uplne bezdvovodne
problem bol v tom ze niekde tmelom zlepil kontakty klaksonu ked sa tam pokusal prilepit stredovu cast volantu a stale bolo zopnute relatko vramci rychlej opravy to potom spravili tak ze odpojili klaksony aby to stale netrubilo ;-).
potom som sa snazil opravit ostrkovanie okien zacalo tym ze vymenim nadrzku s cerpadlo vsetko som si skontroloval a nasiel spravne kable teda tie dva ktora tam boli a identifikoval + a - zapojil a pri skusani mi odisla poistka po opetovnom premerani uz - neexistuje ;-)
potom pokracuje tym ze v ramci ziskania SPZ nejaky expert prerabal zadne svetla a pocvakal kable k svetlam takze budem zistovat ktory ide kam .
A celkovo sa to zakoncilo miernym dymom zo stlpika riadenia ktory vobec netusim odkial bol a uz sa neopakoval .
Ohladne hrdze priahladol som ho cele a spominane miesta opticky aj na poklepanie vyzeraju OK.
Nasiel som len mini dierku v podlahe na strane spolujazdca mozno 5mm a trochu hrdze z vnutornej strany okoolo anteny v blatniku.
Jedine co je negativum je ze bolo burane prave do tohoto blatniku a nie je to uplne spravne spravene.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od W.Guy » pon 18. zář 2017 22:39:03

Tak co se koroze týče, odrezit, nazákladovkovat a zakonzervovat dutiny. Klempířina je ta nejdražší věc na autě a to v případě, že seženeš klempíře. ( Tím nemyslím záplatičkáře. To pak vypadá jak tvá elektrika. :D )
Elektrika tedy zasažena Domácím kutilem z USA. No, tam je každá rada málo. :( Snad akorát tu elektriku světel bych ti mohl nafotit.
Těsnění vany motoru? Z vlastní zkušenosti nemohu doporučit korek. Použil jsem 2x, a obojí začalo do půl roku téct...
Těsnění převodovky, takže je tvůj vůz automat? :)

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od RomanSK » úte 19. zář 2017 11:11:57

Prevodovka je 4 stupnova manualna vyzera v dobrom stave zatial som nasiel vsetky rychlosti :-).
A tieklo predne tesnenie na hriadeli, potom okolo senzoru rychlosti a nakoniec este tiekol aj spojkovy valcek ale vsetko uz je v opravene.
Zatial som je vymenen korkove tesnenie pod olejovou vanou ak to zacne tiect tak ako hovoris popozeram sa po alternative.
Osobne chcem trochu prerobit elektrinu tak aby nesli vysoke prudy cez packy takze vyuzit moderne technologie Rele ;-) a vymenit zadne svetla za europsku verziu.
vsetko to mam planovane na zimu teraz by som sa chcel este trochu povozit kym je na to pocasie ale stale este dotahujem rozne doklady takze fyzicky autom este nemam uplne doma ale to by mala byt otazka najblizsich dni uz konecne.
Zatial co som s nim jazdil tak je to skvely pocit aj napriek mensim problemom, ktore sa na konci javia uplne zanedbatelne.
Hned ako bude doma dolozim fotky zrucnosti americkych ludi ;-)

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od T-pack » stř 20. zář 2017 18:37:08

Chlapi,chtěl jsem se Vás optat na to těsnění pod vanou.Já tam ten korek taky mám,zatím nic.Čeho jsem si ale všiml na té vaně,jelikož je z plechu,tak dosedací plocha není úplně rovná,anebo za ta léta se různě pozprohýbala.Dal jsem si práci a znovu dosedací plochy zabrousil do skutečné roviny.Poté jsem dotahoval jednotlivé šrouby s citem,abych to znovu neprohnul a zatím dobré.Otázka jak dlouho.Také jsem si všiml,že na těchto vozech byly ještě mezi šrouby a vanou výztužné pásoviny,které roznesou rovnoměrně tlak šroubů.Osobně jsem je tam na voze neměl,protože podle mého Amíci vše,co jednou spravovali,tak polovinu věcí již nevrátili a nebo tam nacpali silikon.Alespoň v mém případě.

Uživatelský avatar
W.Guy
Příspěvky: 36
Registrován: pon 18. zář 2017 0:29:44

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od W.Guy » stř 20. zář 2017 22:54:49

Já to vždycky naklepu zpět tupým kulatým majzlem proti ořechu z Goly a dávám to na kvalitní černý motorový silikon. Ten zatim drži...
O Amíkách mi nic říkat nemusíš, co ti občas dokážou, to zírám.... :shock:

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od RomanSK » čtv 28. zář 2017 19:17:01

Ja to sem len tak hodim bez komentara

https://www.youtube.com/watch?v=1q7BOvvo7yM

Okrem toho ze konecne mam vsetky papiere k autu a na ceste na kontrolo mi len tak bezdovodne prestal fungovat ukazovatel paliva a auto si len tak skapalo je vsetko OK :-))
A vecer predtym som riesil so znamym rozpadnuty spojkovy valcek :-)
Musim povedat ze stale ma to viac a viac bavi

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od RomanSK » sob 30. zář 2017 20:12:27

Dneska som mal pracovnu sobsotu a rozhodol som mierne upravit to co ma aktualne pali.
A to je napajanie ECU a palivoveho cerpadla ako aj nahrada rele ktore to vsetko spinalo.
zaciatok vyzeral asi takto :
Nasledne som sa rozhodl tu kartonovu dosku vymenit za nieco pevnejsie a novsie a rozhodol som sa pre polykarbonat
Postupne som vytvoril uchyty na ECU a novu zostavu rele

RomanSK
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 03. srp 2017 17:38:10
Bydliště: Bratislava

Re: RomanSk - 240Z hybrid (1972)

Příspěvek od RomanSK » sob 30. zář 2017 20:14:56

Namontoval to tu dosku do auta

Odpovědět