T-pack - 240Z (1970)
Re: T-pack - 240Z (1970)
Nejvíc se mi na této práci líbí,jak člověk při renovaci objevuje nové a nové překvapení,které na první pohled vůbec nejsou vidět.Patrné je to na karoserii,kdy i na pohled hezký plech skrývá nádherná tajemství.To si člověk myslí -
tady mám puchýřek,tak ho odbrousím a ejhle co nám skrývá za překvapení a další překvapení a již jsem na skeletu nuže,když se pořád odebíralo,je třeba zpátky přidávat,ale nejdříve je třeba připravit polotovary a ještě očistit a desinfikovat a znova zpátky a potom již jen tam ťuknout a tady,trošku poladit a zase je jeden kousek z asi padesáti hotov.
No ale ten pocit z toho,že zase jednou člověk zvítězil nad tím rezavým darebákem je k nezaplacení.(otázka na jak dlouho).A ted´již jen spláchnout prach nějakým pěnivým mokem a zítra znovu.Vlastně zítra ne - zítra se musí do práce.
tady mám puchýřek,tak ho odbrousím a ejhle co nám skrývá za překvapení a další překvapení a již jsem na skeletu nuže,když se pořád odebíralo,je třeba zpátky přidávat,ale nejdříve je třeba připravit polotovary a ještě očistit a desinfikovat a znova zpátky a potom již jen tam ťuknout a tady,trošku poladit a zase je jeden kousek z asi padesáti hotov.
No ale ten pocit z toho,že zase jednou člověk zvítězil nad tím rezavým darebákem je k nezaplacení.(otázka na jak dlouho).A ted´již jen spláchnout prach nějakým pěnivým mokem a zítra znovu.Vlastně zítra ne - zítra se musí do práce.
Naposledy upravil(a) T-pack dne ned 21. led 2018 21:18:44, celkem upraveno 1 x.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
Nemohu si pomoci, ale s kazdym dalsim prispevkem je toto vlakno zajimavejsi !! Uz se tesim na dalsi
Re: T-pack - 240Z (1970)
Musím říci,že jednou z mála věcí,které jsem udělal dobře byl již od počátku plánovaný a vyrobený otočný "gril" na manipulaci s karoserií.Vzhledem k tomu,že již nejsem nejmladší a leta se stále více ozývají to byl naprosto logický krok.Po prostudování mnoha zahraničních odkazů a fotek tam byla nějaká představa.Bohužel v našich končinách jsem našel nabídku jen z Uni-Maxu a již z detailních foto jsem věděl,že té číně prostě nevěřím.Proto jsem nakonec došel k závěru,že si ho nechám vyrobit dle vlastního návrhu.Po nakoupení komponentů jako jsou pístnice,pohybové šrouby,pár axiálních ložisek,pojezdová kola a výběru vhodného jacklu jsem zadal do strojíren výrobu.Cena světe div se,mne vyšla dokonce o něco málo levněji,než z Číny jen nebyl nalakovaný.Po zkušenosti s prací a hlavně s tím,jak práci stojan usnadní mohu všem vřele doporučit.K celé karoserii je naprosto dokonalý přístup.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Dnes jsem repasoval potrubí sacího systemu a zaujala mne jedna věc.Na voze z roku 71 mám na konci potrubí termostatický ventil,který otvírá cirkulaci vody v karburátorech,
Přemýšlím,k čemu tento system slouží.Vyhřívání karbeců je zajímavá věc.Proč vyhřívat karbecy.Jedna z možností,co mne napadá,- při dosažení optimální teploty (co je to ovšem optimální teplota,to nevím) v komoře karburátoru dochází také k lepšímu rozprášení směsi.Proto zřejmě ten ventil,aby studená voda zbytečně neochlazovala těleso karbecu.Rád bych,pokud je někdo této věci znalý,aby se vyjádřil,zdali je tato myšlenka vůbec správná,či nikoliv.Pokud by byla správná,tak potom přemýšlím,zdali by nebylo vhodné ji aplikovat i na druhý vůz,ale zase otázka zdali tam patří z hlediska originality.Když jsem studoval dostupné foto na netu,tak jsem viděl variantu s ventilem i bez něj.
na mém druhém voze z první serie (70) tento ventil není.Přemýšlím,k čemu tento system slouží.Vyhřívání karbeců je zajímavá věc.Proč vyhřívat karbecy.Jedna z možností,co mne napadá,- při dosažení optimální teploty (co je to ovšem optimální teplota,to nevím) v komoře karburátoru dochází také k lepšímu rozprášení směsi.Proto zřejmě ten ventil,aby studená voda zbytečně neochlazovala těleso karbecu.Rád bych,pokud je někdo této věci znalý,aby se vyjádřil,zdali je tato myšlenka vůbec správná,či nikoliv.Pokud by byla správná,tak potom přemýšlím,zdali by nebylo vhodné ji aplikovat i na druhý vůz,ale zase otázka zdali tam patří z hlediska originality.Když jsem studoval dostupné foto na netu,tak jsem viděl variantu s ventilem i bez něj.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Dnes jsem zase dovezl něco ze zinkovny.Minule mi roztřídění zabralo tři dny,tak snad to ted´bude o něco dřív.Ona ta hlava si již také nepamatuje,co dříve.Ještě,že dnes máme tablety.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
Na tyhle obrazky bych se mohl koukat cele dny Radost pohledet..
Re: T-pack - 240Z (1970)
No,je to jen práce a práce a dost peněz.Zatímco čištění,odrezení a přípravu si člověk udělám sám,tak ze zinkovny vždy odcházím o nějakou tu korunu lehčí.Jinak jsem zase něco dovezl na roztřídění.Tentokrát AL polotovary.
Re: T-pack - 240Z (1970)
V dnešní době se většina těsnění řeší silikonem.Říkal jsem si,že když před padesáti lety tato technologie ještě neexistovala,tak při zprovozňování vozu zkusím dát zase klasická těsnění.Jde o to,že aby těsnění fungovalo správně,musí být styčné plochy ideálně rovné.Při repasi jsem si všiml,že po těch letech utrpěly dosedací plochy poměrně dost šrámů.Po opětovném zarovnání a aplikaci těchto těsnění se zdá,že provozní kapaliny jsou zatím tam,kde mají být.Otázkou jak dlouho,protože vůz ještě neabsolvoval žádnou dlouhou trasu,kde se jistě vše náležitě projeví.No - za zkoušku mi to ale stojí,silikon tam můžu narvat kdykoliv.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tak jsem si myslel,že vyspravím vyrezlý kousek pod držákem baterky (zřejmě naprostá klasika u všech Dacoušů ).Začal jsem samozřejmě odvrtáním bodových svarů na držáku baterky,abych ho co nejméně poškodil.V momentě,jak jsem ho demontoval,tak začala naprosto stejná klasika,jako se všemi "jen trošku rezavými věcmi".
Moje naivní myšlenka,že vyspravím jen ten malý vyrezlý kousek,který byl vidět spoza držák baterky mne opustila ihned po jeho demontáži
Rozbruška a více méně celá plocha pod držákem šla ven.
No a když to takhle člověk odkryje,tak najednou vidí,že ještě tady ten kousíček je taky zrezlý.
Tak ven s ním.
No a zase mám auto jak řešeto.Tak dost a rychle záplatovat
No a již se z toho zase stává původní vozítko.(alespoň část)
A zase je večer a zas by to chtělo pívo.Re: T-pack - 240Z (1970)
Krasna prace! Bude to super auto. 113ka, ze?