T-pack - 240Z (1970)
Re: T-pack - 240Z (1970)
No - s tou seriovkou bych to nepřeháněl.Největší problém,na který jsem narazil je rozkreslení a vystříhání toho kartonu.Krom toho,že jsem zatím nenašel,kde jsem ho koupil,tak by mne zajímalo,zdali je možné to nějakým způsobem vyřezat. Laser? Zatím nevím.Nůžkama je to opravdu opich.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
Laser urcite, ma ho ted kamarad.. reze snad vsechny materialy..
Re: T-pack - 240Z (1970)
Tak byl nejvyšší čas znepojízdnit své vozítko.Ono je fakt naivní myslet si,že padesát let starý motor bude fungovat stále v pohodě bez repase a výměny některých komponent.Čas je neúprosný a každý materiál prostě stárne.Nejinak je tomu v případě těsnění pod hlavou.V mém případě to bylo již za pět dvanáct.
On takový vodní kámen dokáže své.Za ta leta mi ucpal polovinu kanálků chlazení hlavy.
Je to vidět i na barvě jednotlivých ventilů.Co jsem ovšem netušil,že "strýček" z USA zřejmě zasahoval i do ventilového ústrojí,poněvadž jsem celou dobu jezdil na jednom ventilu bez jednoho klínku,zajišťující ventil.Zřejmě se to podepsalo i na odlišných vlastnostech poněvadž barva hovoří za vše(i když tahle barva značí,že tam šla voda).Zajímavé,že to ten jeden klínek udržel a nedošlo k destrukci.
To že chlapík vůz pouze užíval a moc se nestaral jsem již několikráte zmiňoval.V mém případě jezdil v polovině případů bez ventilové vůle,což se podepsalo na podpálení.Na třikrát jsem šteloval ventilové vůle,poněvadž docházelo k postupnému zaklepání zpět,ale již nikdy to nebude tak,jak to má být,což je vidět i na foto sedla.
Když člověk koupí starý vůz na renovaci,tak se opravdu nevyplatí ponechat motor v původním stavu bez repase.Vždyť jenom guferka na ventilech musí být zákonitě ztvrdlá.Těsnění nejen pod hlavou,ale i sání,výfuk,víko,vana,čerpadlo a ostatní.A samozřejmě to hlavní,když je již motor rozdělán - šály,klika,ojnice,písty,pístní kroužky,rozvody , možná i výbrus atd,atd.Časem se to stejně projeví a je zbytečné si zadělávat na pozdější daleko větší náklady na opravy,než to udělat ihned s renovací.Re: T-pack - 240Z (1970)
Ještě jedna drobnůstka.Na minulém motoru jsem řemenici na klice povoloval cca tři dny.(za postupného povolování rázovým utahovákem a stříkání odrezovače).Na tomhle motoru mi to trvalo čtyři dny a odrovnal jsem na tom rázový utahovák.No a takhle to vypadalo uvnitř po uvolnění šroubu.Za ta leta holt řádně srostlé a hlavně zarezlé.
A konečně poté jsem se dostal k samotnému rozvodovému řetězu.
Re: T-pack - 240Z (1970)
V duchu toho co jsem uvedl v předešlém článku - a to,že technika za 50 let provozu prostě dostane zabrat to nakonec skončilo tak,jak by to asi stejně dopadlo.Nezůstalo jen u banální výměny těsnění pod hlavou,ale když se do toho již hráblo,tak je třeba to udělat celé.Chytla mě odpoledne jakási "myšlenka" a během hodiny bylo dokonáno.A zde je výsledek.
Re: T-pack - 240Z (1970)
Za těch padesát let to řádně srostlo.
Je to sice systém na zlost a ještě k tomu specif. US verzí , ale u té první serie chci zachovat max.originalitu.
Jinak pro info - je tam závit M 14 x 1,5.Re: T-pack - 240Z (1970)
Uf , tak na tohle jsem jezdil
Re: T-pack - 240Z (1970)
Když je již ten motor venku,tak neuškodí uvnitř trošku uklidit.
Naposledy upravil(a) T-pack dne pát 25. zář 2020 19:04:38, celkem upraveno 1 x.
- worrycz
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 233
- Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-pack - 240Z (1970)
No ale moc pekne jsi to uklidil ! Ty ventily jsou celkem hruzicka.. takze ted budu zvedavy, jak to pojede po repasovani. I v tom zalostnem stavu to celkem uhanelo
Re: T-pack - 240Z (1970)
Jirko,ono jíž když jsem měřil tlaky,tak to ukazovalo o dva bary méně než má.Dále amík jezdil bez vůlí ve ventilech,takže jsem věděl,že jich bude min třetina podpálená.Prostě tady nebylo již co zkazit.Věděl jsem od začátku,že ten motor se bude muset udělat.Ty ventilové vůle jsem dělal na třikrát.Tolikrát se to postupně zaklepalo.Bohužel podle toho vypadají sedla.Dále pístní kroužky také na vyhození,takže pokud jsi měl pocit,že to docela jede,tak to jelo tak na 80%. Však uvidíš,až proženeš toho svého.