T-pack - 240Z (1970)

Prostor pro příznivce majitelů modelů 240Z, 260Z a 280Z
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odpovědět
Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 179
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: T-pack - 240Z (1970)

Příspěvek od T-pack » sob 11. črc 2020 8:20:01

No - s tou seriovkou bych to nepřeháněl.Největší problém,na který jsem narazil je rozkreslení a vystříhání toho kartonu.Krom toho,že jsem zatím nenašel,kde jsem ho koupil,tak by mne zajímalo,zdali je možné to nějakým způsobem vyřezat. Laser? Zatím nevím.Nůžkama je to opravdu opich.

Uživatelský avatar
worrycz
Administrátor fóra
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 03. srp 2017 13:03:54
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: T-pack - 240Z (1970)

Příspěvek od worrycz » sob 11. črc 2020 22:29:43

Laser urcite, ma ho ted kamarad.. reze snad vsechny materialy..

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 179
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: T-pack - 240Z (1970)

Příspěvek od T-pack » ned 19. črc 2020 7:29:55

Tak byl nejvyšší čas znepojízdnit své vozítko.Ono je fakt naivní myslet si,že padesát let starý motor bude fungovat stále v pohodě bez repase a výměny některých komponent.Čas je neúprosný a každý materiál prostě stárne.Nejinak je tomu v případě těsnění pod hlavou.V mém případě to bylo již za pět dvanáct.
IMG_20200717_152122_1a.jpg
IMG_20200717_152122_1a.jpg (384.66 KiB) Zobrazeno 72 x
IMG_20200718_111124a.jpg
IMG_20200718_111124a.jpg (212.26 KiB) Zobrazeno 72 x
On takový vodní kámen dokáže své.Za ta leta mi ucpal polovinu kanálků chlazení hlavy.
IMG_20200718_111048a.jpg
IMG_20200718_111048a.jpg (360.34 KiB) Zobrazeno 72 x
Je to vidět i na barvě jednotlivých ventilů.Co jsem ovšem netušil,že "strýček" z USA zřejmě zasahoval i do ventilového ústrojí,poněvadž jsem celou dobu jezdil na jednom ventilu bez jednoho klínku,zajišťující ventil.Zřejmě se to podepsalo i na odlišných vlastnostech poněvadž barva hovoří za vše(i když tahle barva značí,že tam šla voda).Zajímavé,že to ten jeden klínek udržel a nedošlo k destrukci.
IMG_20200718_150344a.jpg
IMG_20200718_150344a.jpg (299.15 KiB) Zobrazeno 72 x
To že chlapík vůz pouze užíval a moc se nestaral jsem již několikráte zmiňoval.V mém případě jezdil v polovině případů bez ventilové vůle,což se podepsalo na podpálení.Na třikrát jsem šteloval ventilové vůle,poněvadž docházelo k postupnému zaklepání zpět,ale již nikdy to nebude tak,jak to má být,což je vidět i na foto sedla.
IMG_20200718_160645a.jpg
IMG_20200718_160645a.jpg (293.85 KiB) Zobrazeno 72 x
Když člověk koupí starý vůz na renovaci,tak se opravdu nevyplatí ponechat motor v původním stavu bez repase.Vždyť jenom guferka na ventilech musí být zákonitě ztvrdlá.Těsnění nejen pod hlavou,ale i sání,výfuk,víko,vana,čerpadlo a ostatní.A samozřejmě to hlavní,když je již motor rozdělán - šály,klika,ojnice,písty,pístní kroužky,rozvody , možná i výbrus atd,atd.Časem se to stejně projeví a je zbytečné si zadělávat na pozdější daleko větší náklady na opravy,než to udělat ihned s renovací.

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 179
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: T-pack - 240Z (1970)

Příspěvek od T-pack » ned 19. črc 2020 20:54:59

Ještě jedna drobnůstka.Na minulém motoru jsem řemenici na klice povoloval cca tři dny.(za postupného povolování rázovým utahovákem a stříkání odrezovače).Na tomhle motoru mi to trvalo čtyři dny a odrovnal jsem na tom rázový utahovák.No a takhle to vypadalo uvnitř po uvolnění šroubu.Za ta leta holt řádně srostlé a hlavně zarezlé.
IMG_20200719_122507a.jpg
IMG_20200719_122507a.jpg (275.5 KiB) Zobrazeno 64 x
A konečně poté jsem se dostal k samotnému rozvodovému řetězu.
IMG_20200719_125701a.jpg
IMG_20200719_125701a.jpg (360.93 KiB) Zobrazeno 64 x

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 179
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: T-pack - 240Z (1970)

Příspěvek od T-pack » úte 21. črc 2020 9:02:17

V duchu toho co jsem uvedl v předešlém článku - a to,že technika za 50 let provozu prostě dostane zabrat to nakonec skončilo tak,jak by to asi stejně dopadlo.Nezůstalo jen u banální výměny těsnění pod hlavou,ale když se do toho již hráblo,tak je třeba to udělat celé.Chytla mě odpoledne jakási "myšlenka" a během hodiny bylo dokonáno.A zde je výsledek.
IMG_20200720_164525a.jpg
IMG_20200720_164525a.jpg (390.62 KiB) Zobrazeno 58 x
IMG_20200720_165916a.jpg
IMG_20200720_165916a.jpg (399.34 KiB) Zobrazeno 58 x

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 179
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: T-pack - 240Z (1970)

Příspěvek od T-pack » pon 03. srp 2020 12:08:34

Za těch padesát let to řádně srostlo.
IMG_20200803_090220a.jpg
IMG_20200803_090220a.jpg (348.34 KiB) Zobrazeno 27 x
IMG_20200803_101311a.jpg
IMG_20200803_101311a.jpg (276.91 KiB) Zobrazeno 27 x
Je to sice systém na zlost a ještě k tomu specif. US verzí , ale u té první serie chci zachovat max.originalitu.
IMG_20200409_173525a.jpg
IMG_20200409_173525a.jpg (244.98 KiB) Zobrazeno 27 x
Jinak pro info - je tam závit M 14 x 1,5.

Odpovědět