Georgis 240Z (1972)

Prostor pro příznivce majitelů modelů 240Z, 260Z a 280Z
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. srp 2018 13:32:37

Georgis 240Z (1972)

Příspěvek od Georgis » pon 22. říj 2018 16:06:54

Zdravím Vás všechny příznivce Japonských automobilů a Datsunů zvláště. :D
Předně: Datsuna 240Z jsem si pořídil na renovaci asi před 2 léty. Nemám na něj moc času, ale z toho mála času co se mu věnuji, tak po dvou letech jsem ve fázi odstrojení a chystám se na otryskání karoserie a plechů. Momentálně jsem na pochybách a na vážkách co bude pro auto nejlepší. Datsun je Kaliforňan a podle prvních ohledání není nijak extra prorezlý. Dokonce i pod baterkou je v klidu. Tím vyvstává otázka, jestli chemicky odstranit lak, nebo otryskat a když otryskat, tak které části ne a které určitě? Jaký přípravek je nejlepší na chemické odstranění laku? Můžete mi zkušenější co už to máte za sebou poradit???
Předem moc děkuji
Přílohy

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Georgis 240Z (1972)

Příspěvek od T-pack » úte 23. říj 2018 19:32:27

Z fotek se toho moc nepozná.Datsun má svá úskalí v podobě skryté rzi v zadní části prahů,které přechází v zadní podběh.Uvnitř je poměrně dost kapes a přeplátování,které nejsou zvenčí vidět a ty jsou velmi často shnilé.Další "achilova pata" je zadní lišta nad koncovými světly.Udržuje se tam voda ze zadního víka.Taktéž podlaha,ikdyž se zdá v pořádku,tak po odstranění asfaltové tlumící hmoty je velmi často vyrezlá a totéž nosníky ze spodní části podlahy.Pod akumulátorem je to standart a pokud to tam nemáš,tak je mnoho práce ušetřeno.Po odstranění rezervy je velmi často taktéž zkorodované dno.Ve foru je také pár foto z vyvařování karoserie,tak mrkni.Jelikož každé auto jezdilo v jiných podmínkách s různou péčí,tak teprve po odstranění veškerých nátěrových hmot a tlumexu ze spodu se ukáže skutečný stav.Odstranění koroze a barvy z drobných věcí se dá úspěšně aplikovat pomocí procesu,který tady ve foru popisuje "Worry".Jde o to,že celý skelet se tady v našich podmínkách dá buďto ručně oškrábat (což znamená dlouhé zimní večery a přijít o ruce) a nebo jemně opískovat. Ponoření do lázně odstraňující barvu a rez s následnou konzervací tady u nás při velikosti vozu zatím žádná firma nedělá.Takže nejpřijatelnější je pískování,ale velký pozor,které firmě to svěříš,protože tímto procesem se dá také celé vozidlo zničit.Osobně jsem to připravil na opískování tím způsobem,že jsem oškrábal ze spodku tlumex,protože to ztěžuje pískování (ale není to podmínkou - spíše jsem ušetřil nějakou korunku) a pak jsem celý skelet odvezl na opískování.Ostaní díly karoserie jsem ošetřil chemicky.Důležité je potom to vhodným způsobem nakonzervovat,aby to nechytlo lišku.Někdo dělá epoxid. základ,ale klempíři to nemají rádi ohledně svařování,někdo to nastříká odrezovačem a ono to cca půl roku vydrží.Vždy je ale nejlépe po odstranění koroze co nejdříve vyvařit a do lakovny.

Uživatelský avatar
Georgis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. srp 2018 13:32:37

Re: Georgis 240Z (1972)

Příspěvek od Georgis » úte 10. pro 2019 21:18:31

Máte prosím někdo rozměry nejlépe plánek na "otočný gril" z jeklů na Datsuna?
nebo neleží někomu za stodolou a půjčil by ho na půl roku :-)

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Georgis 240Z (1972)

Příspěvek od T-pack » stř 11. pro 2019 17:23:11

Tady toho není moc,co řešit.Myslím,že pokud jsi trošku technicky zdatný,tak si to uděláš sám.Oměřit karoserii a základní úchytné body můžeš ze stojícího vozu.Chytneš ze zadu za úchyty nárazníků a ze předu za spodek nosníků. Jde o to,co s ním zamýšlíš dělat.Jestli na něj zavěsíš holou karoserii,či kompletní vůz.Ono totiž při odstrojování komponent měníš těžiště a bez pohyblivé osy by se ti velice špatně karoserie otáčela.Jinak pro inspiraci najdeš mnoho odkazů na webu.
Jinak tady jeden chlapík nabízí https://auto.bazos.cz/inzerat/111915017 ... otacni.php
Z těchto videí Ti to musí být jasné
https://www.youtube.com/watch?v=rZNZ_5gpExo
https://www.youtube.com/watch?v=uPDz19XnhYA
https://www.youtube.com/watch?v=mYX8koc8LJs
https://www.youtube.com/watch?v=toLdVkZf4dU
https://www.youtube.com/watch?v=OaKZ-75392A

Uživatelský avatar
Georgis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. srp 2018 13:32:37

Re: Georgis 240Z (1972)

Příspěvek od Georgis » čtv 30. led 2020 17:54:56

Pánové, dotaz: Ztratil jsem označenou (foto)seřizovací součástku z "Control valve". Nejspíš jsem ji nechal se součástkami na galvanické pozinkování, a tím pádem se vypařila, protože hliníkové věci v lázních jen zašumí. :D Tak se ptám, jestli ji někdo nemá, nebo neví o někom kde by se dala sehnat.

Ještě se zeptám: Všiml jsem si , že na některých motorech to týpci zrovna neřeší a vyřadí celou součást i s podtlakem. (viz foto dole) Máte někdo s tím zkušenosti?????
Přílohy
control valve.jpg
control valve.jpg (246.31 KiB) Zobrazeno 4941 x
DSC03311.jpg
DSC03311.jpg (176.32 KiB) Zobrazeno 4941 x

Uživatelský avatar
T-pack
Příspěvky: 224
Registrován: sob 12. srp 2017 13:17:55
Bydliště: Letovice

Re: Georgis 240Z (1972)

Příspěvek od T-pack » čtv 30. led 2020 20:23:34

Buď to mužeš nechat vytočit na soustruhu.Rozměry krásně vyčteš z průměrů pozinkovaného vnějšího obalu a průměru vlnovce,co v něm chodí.A nebo to celé zrušíš tak,jak jsi poukazoval.Je to totiž součást emisního systému,který byl nutný pro USA.Záleží jak moc chceš dodržet originalitu.
70-73-Emission-Controls.gif
70-73-Emission-Controls.gif (62.53 KiB) Zobrazeno 4936 x

Odpovědět